پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر ما - مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی قانون مالیات‌های جدید را زمینه ساز گسترش عدالت مالیاتی عنوان کرد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از مهر، رسول رسولی با اشاره به اصلاحیه جدید قانون مالیات‌های مستقیم گفت: اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم که از اول سال ۱۳۹۵ اجرا می‌شود سبب افزایش شفافیت اقتصادی می‌شود و با اجرای آن عدالت مالیاتی بیشتر از گذشته برقرار می‌شود و چشم انداز این قانون، رفع موانع تولید بنگاه‌های اقتصادی است.

وی در ادامه اظهار داشت: در قانون جدید برای متعادل کردن توزیع درآمد و ثروت در جامعه، پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است که برای اجرای این مهم، شفاف‌سازی اقتصادی و اصلاح سامانه‌های مالیاتی در دستور کار قرار گرفته است.

رسولی بر اهمیت وصول مالیات در توسعه کشور، جدا شدن از درآمدهای نفتی و حرکت به سمت جایگزین کردن درآمدهای مالیاتی تاکید کرد و افزود: تحقق درآمدهای پایدار مالیاتی، عدم وابستگی اقتصاد و بودجه کشور به درآمدهای نفتی را امکان پذیر می‌کند و این امر با اجرای کامل طرح جامع مالیاتی در کشور محقق خواهد شد و دولت محترم نیز در برنامه ششم توسعه توجه ویژه‌ای به درآمدهای مالیاتی کرده است.

وی افزود: درآمدهای مالیاتی نقش مهمی در توسعه و آبادانی کشور و استان داشته و مالیات به عنوان یکی از مهم ترین ابزارهای هدایت و کنترل سایر مولفه های اقتصادی به سوی تحقق محورهای اقتصاد مقاومتی است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی یکی از مسائل و دغدغه‌های مهم در زمینه مالیات را اشاعه فرهنگ‌ پرداخت مالیات در جامعه عنوان کرد و گفت: در این زمینه نیاز به سرمایه‌گذاری و آگاهی دادن به مردم در خصوص نتایج و آثار مثبت آن داریم و به فعالیت و اطلاع‌رسانی بیشتری نیازمند است.

رسولی خاطر نشان کرد: مردم باید حس کنند که پرداخت مالیات یک نوع مشارکت ملی است و پولی که به عنوان مالیات به دولت می‌پردازند صرف آبادانی کشور و ایجاد امکانات رفاهی برای خودشان می‌شود در این صورت با میل و رغبت بیشتر حاضر به مشارکت خواهند شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: