پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۷۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹
عجب شیر پرس _ مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان گفت: طبق هماهنگی انجام گرفته با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۰۳ خبرنگار زنجانی واکسینه می‌شوند که این مهم از روز یکشنبه در سطح استان آغاز شده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خبرگزاری ایرنا، دکتر مصطفی محمدی، ضمن تقدیر و تشکر از تلاش بی وقف اصحاب رسانه در اطلاع رسانی افزود: بر اساس سندملی، دستورالعمل کشوری، هماهنگی های انجام شده و دریافت لیست فعالان حوزه رسانه از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، واکسیناسیون اصحاب رسانه در محل مرکز تجمیعی واکسیناسیون هلال احمر زنجان واقع در خیابان فاتح، جنب مسجدالنبی و همزمان در شهرستانها آغاز شده است.

وی اضافه کرد: بر این اساس مراکز واکسیناسیون اصحاب فرهیخته رسانه در شهرستانها شامل خرمدره پایگاه تجمیع واکسیناسیون ۹ دی، خدابنده، پایگاه تجمیعی واکسیناسیون مدیریت بحران شهرداری  و ابهر، پایگاه تجمیعی واکسیناسیون مدیریت بحران تعیین شده است.

این مسوول ادامه داد: افرادی که بیماری زمینه ای دارند قبل از تزریق واکسن از پزشک معالج خود مشورت گرفته و کسانی که تست مثبت دارند و یا کسانی که با بیمار مبتلا به نحوی در ارتباط هستند به این موضوع مهم توجه داشته باشند.

وی  اظهار داشت: به این مهم باید توجه داشت افرادی که علایم کرونا دارند نمی توانند واکسن تزریق کنند و پزشکان مستقر در پایگاههای واکسیناسیون آماده پاسخگویی به سوالات احتمالی اصحاب رسانه در این زمینه هستند.

محمدی، نقش رسانه‌ها در مدیریت و کنترل بحران‌ها به خصوص کرونا را حائز اهمیت عنوان و خاطرنشان کرد: پذیرش این مساله، زیست جدید و همزیستی با کرونا راحت نیست که این مهم نیازمند برنامه و فرهنگ‌سازی است.  

به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی در زنجان در مقایسه با گذشته به میزان زیادی کاهش یافته است و باید به همگان هشدار داد که عادی انگاری بیماری می تواند، زنگ خطری جدی برای سلامت جامعه باشد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: