شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 11 2024
کد خبر: ۶۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
عجب شیر پرس - رئیس پلیس فتا استان بوشهر عنوان کرد: در انتشار اخبار قبل از انتخابات انصاف و مر قانون رعایت شود و تمامی مواردی که جنبه تبلیغاتی دارند در موعد قانونی تبلیغات انجام گیرد.
در انتشار اخبار قبل از انتخابات انصاف و مر قانون رعایت شود

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، سرهنگ مهدی قاسمی در نشست انتخابات و نقش رسانه با حضور اعضای خانه مطبوعات و مدیران پایگاه های خبری، نشریات و نمایندگان خبرگزاری ها گفت: در ابتدا جا دارد از همکاری فعالانه و قانون مند اهالی رسانه در انتخابات سال ۹۸ به منظور سالم سازی فضای مجازی و همچنین برگزاری انتخاباتی پرشور و شعور و قانونمند تشکر و قدردانی کنم و امیدوارم که شاهد همین حضور در انتخابات پیش رو هم باشیم.
وی ادامه داد: مطمئنا اهالی رسانه به موضوعات اشراف دارند، در انتخابات قبل شاهد بودیم که تعدادی از کاندیداها قبل از از موعد قانونی تبلیغات با استفاده از تکنیک های تبلیغاتی در قالب و پوشش های گوناگون اقدام به مطرح کردن نام خود کردند. لذا می بایست در انتشار اخبار قبل از انتخابات انصاف و مر قانون رعایت شود و تمامی مواردی که جنبه تبلیغاتی دارند در موعد قانونی تبلیغات انجام گیرد.
رئیس پلیس فتا استان بوشهر اظهار کرد: از آنجایی که بسیاری از نظرسنجی های انتخاباتی دارای معیارهای لازم نیستند و ممکن است ایجاد یک نظر سازی کاذب نمایند، درج هرگونه نظر سنجی در انتخابات پیش رو طبق قانون ممنوع است.
سرهنگ قاسمی خاطرنشان کرد: همه ما شاهد هستیم که اخبار و اطلاعات به صورت آنی و فوری اثرگذار خواهند بود. با توجه به اینکه مسئولیت آنچه در رسانه ای منتشر می شود به عهده مدیر آن است لذا می بایست تمامی رسانه ها در مورد موارد و اخبار انتخاباتی منتشر شده در دسترس باشند تا اگر سهواً خبری بارگذاری شد جهت اصلاح آن در اسرع وقت اقدام لازم را انجام دهند.
وی افزود: از آنجایی که کاربران و مردم، رسانه ها را جدای از شبکه‌های اجتماعی می دانند پس لازم است مواردی که در مورد انتخابات منتشر می شود مستند و متقن باشند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: