جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
رییس دادگستری آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر پرس - رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مشاوران خانواده می‌توانند نقش موثری در سالم‌سازی خانواده‌ها ایفا کنند، گفت: مشاوران خانواده قوه قضائیه باید رغبت عمومی را جلب کنند.
مشاوران خانواده باید رغبت عمومی را جلب کنند

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، موسی خلیل اللهی  در آیین تحلیف اولین گروه از مشاوران خانواده دادگستری آذربایجان شرقی، افزود: مشاوران خانواده در جلوگیری از طلاق و ایجاد مشکلات عدیده اجتماعی و فرهنگی برای فرزندان طلاق نیز می توانند نقش بسیار مهم و محوری داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت بنیان خانواده از ابعاد مختلف در دین اسلام، اظهار داشت: اهمیت موضوع فرزندآوری و تربیت فرزند در خانواده نشانگر جایگاه بالای خانواده بوده و اگر خانواده در تربیت فرزندان سالم و تحویل آن به جامعه نقش خود را به خوبی ایفا کند به طور قطع آن جامعه از زیرساخت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خوبی  نیز برخوردار خواهد بود و تبدیل به جامعه ای شاداب خواهد شد.

خلیل اللهی یادآور شد: چنانچه روند فرزندآوری و تربیت آن به درستی انجام نشود، خود خانواده می تواند به مرکز انواع آسیب های اجتماعی تبدیل شده و کل جامعه را تحت تاثیر قرار دهد.

وی یکی از آسیب های اساسی در جامعه را موضوع طلاق و آثار ناشی از آن اعلام و اضافه کرد: این موضوع آسیب های متعددی به جامعه وارد می کند و قانون گذار برای اولین بار خواسته یک ظرفیتی را آماده کرده  که بتواند نقشی در تحکیم بنیان خانواده و کاهش آمار طلاق و پیشگیری از اختلافات خانوادگی ایفا کند.

خلیل اللهی ادامه داد: مشاوران خانواده باید به این موضوع توجه داشته باشند که در راستای قانون حمایت از خانواده وارد این مساله می شوند و باید احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند؛  اینکه پرونده ای ارجاع می شود اگر صرفا" برای رفع تکلیف مراحل مشاوره را انجام داده و به دادگاه ارجاع شود، هدف مد نظر قانونگذار محقق نخواهد شد.

وی گفت: نوع برخورد و رفتار مشاوران در نتیجه کار تاثیر گذار بوده و باید به دنبال جلب اعتماد مردم و دستگاه قضایی بود تا مردم به منظور مراجعه برای حل مشکلات رغبت داشته باشند.

در این آیین تعداد ۳۹ نفر از مشاوران خانواده قوه قضائیه تحلیف شدند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: