شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 11 2024
کد خبر: ۵۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
عجب شیرپرس - استاندار اردبیل بر لزوم توسعه فعالیت‌های مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی تاکید کرد و از تلاش برای ایجاد مرکز تحقیقات سلولی در استان خبر داد.
مرکز تحقیقات سلولی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، اکبر بهنامجو  در نشستی با رییس جهاد دانشگاهی کشور افزود: برای تحقق این امر زمینی به مساحت یک هزار و ۳۰۰ مترمربع به جهاد دانشگاهی استان واگذار شده است.

وی گفت: این استان آمادگی دارد از تمام ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در توسعه استان استفاده کند.

وی با قدردانی از جهاد دانشگاهی به خاطر راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری در استان اردبیل افزود: با فعالیت این مرکز بخشی از نیاز استان و کشورهای همسایه برای رفع مشکل نازایی و افزایش نشاط خانواده‌ها مرتفع شده است.

وی همچنین ورود جهاد دانشگاهی به تحقیق و مطالعات فندق را کاری ارزشمند دانست و گفت: با توجه به قرار گرفتن بخشی از جنگل‌ها فندق کشور در استان اردبیل هماهنگی‌های لازم با سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی استان برای واگذاری زمین مناسب جهت ایجاد نهالستان و مزرعه الگویی مکانیزه انجام شده است.

او به واگذاری بازنگری طرح جامع گردشگری استان به جهاد دانشگاهی اشاره کرد و اظهارداشت: این طرح با نگاهی عملیاتی و اجرایی جهت ایجاد توسعه متوازن در صنعت گردشگری استان اردبیل انجام می‌گیرد.

استاندار اردبیل اظهارداشت: با توجه به اینکه طرح فناورانه ایجاد و راه‌اندازی خط تولید نشاسته پلیمری به ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ تن در سال توسط جهاددانشگاهی در استان اردبیل به توسعه اقتصادی و صنعتی منطقه کمک شایانی خواهد کرد و برای تسریع این کار همکاری لازم را با جهاد دانشگاهی خواهیم داشت.

بهنامجو گفت: استان اردبیل آماده فراهم کردن زیرساخت‌های لازم از جمله زمین، سوله و بخشی از اعتبارات لازم برای شروع فاز نیمه‌صنعتی این طرح است.

رییس جهاد دانشگاهی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در این نشست با بیان اینکه ظرفیت‌های بدنه جهاد دانشگاهی کشور با توجه به مزیت‌های نسبی و منطقه‌ای در استان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: این نهاد انقلابی با توجه به تجربیات ۴۰ ساله خود بویژه در حوزه علم و فناوری در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

حمیدرضا طیبی، فندق را یکی از مزیت‌های طبیعی استان اردبیل دانست و افزود: محققان جهاد دانشگاهی اردبیل دنبال تولید نهال شناسنامه‌دار فندق برای کشت و توسعه صنایع تبدیلی این محصول با ارزش هستند.

وی از تصویب ۲۰ میلیارد ریال برای ایجاد و راه‌اندازی خط تولید نیمه‌صنعتی نشاسته پلیمری جهاد دانشگاهی در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کشور خبر داد و اضافه‌کرد: تسریع اجرای این پروژه نیازمند افزایش اعتبار ملی و مساعدت استانی است تا با راه‌اندازی آن یکی از نیازهای اساسی کشور در صنعت نفت مرتفع شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: