جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۴۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
تجمع کارگران در حیاط شورای اسلامی شهر تبریز؛
کارگران شهرداری با حضور در حیات عمارت شهرداری کلانشهر تبریز با اعتراض به اوضاع معیشتی خود خواستار تبدیل وضعیت به کار معین شدند.
تبدیل وضعیت!کارگران شهرداری تبریز مطالبه کردند

به گزارش خبرنگار ما، دیروز گروهی از کارگران شهرداری کلانشهر تبریز با حضور دسته جمعی بالغ بر 300 نفر در حیاط عمارت شهرداری تبریز به مطالبه حقوق خود پرداختند.

این کارگران با مطرح ساختن درخواست خود که عبارت بود از تبدیل وضعیت به قرارداد کار معین با اعتراض نسبت به عملکرد شهرداری و یکسری از شرایط موجود که افراد خاص را در اولویت قرار داده و باعث بی اعتمادی کارگران می شود سخن گفتند.

با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و شرایط نه چندان مناسب معیشتی کارگران در متن اعتراضات مطرح شد: حدودا از سال 90 بحث تبدیل وضعیت شروع شده است اما ما شاهد تبدیل وضعیت بعضی از نورچشمی ها و خواص به کار معین بوده ایم در حالی که هیچ مدرک تحصیلی یا تخصص خاصی نداشتند.

یکی از کارگران با بیان اینکه تا به امروز شاهد وعده های دروغ زیادی را از سوی مقامات و شورا ها بوده ایم و امروز نمی خواهیم این اتفاق تکرار شود اظهار کرد: شرکت همشهری به مبلغ 6 میلیون تومان با ما قرارداد می بندد در حالی که مبلغ 3 میلیون هفتصد هزارتومان به ما ماهیانه پرداخت می نماید، ما حاضریم به همان مبلغ و به طور مستقیم با خود شهرداری قرارداد کار معین ببندیم و الباقی مبلغ را شهرداری برای هزینه های شهر مصرف کند.

از دیگر کارگران که اعتراض شدیدی نسبت به وضعیت معیشتی جامعه داشت، عنوان کرد: در این کشور خون شهید داده ایم تا بیگانه نتواند حقمان را ضایع کند ولی حالا از درون کشور به راحتی حقمان ضایع می شود.

در همین راستا رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با حضور در حیاط عمارت شهرداری تبریز به کارگران پاسخ داد: شورای شهر تبریز تا به امروز تمام سعی خود را کرده تا بتواند حامی کارگران شهرداری باشد و از 10 سال پیش تا کنون این ثابت گردیده و امروز هم تا جایی که قانون به ما اجازه می دهد در کنار شما خواهیم بود.

دبیری با اشاره به تعداد پست های سازمانی موجود در سازمان شهرداری، ادامه داد: به تعداد افرادی که ظرفیت موجود اجازه می دهد تبدیل وضعیت انجام خواهد گرفت و در مورد بقیه ما نیز با موضوع انتخاب به وسیله مناقصه مخالفیم.

در انتها با توافق میان دو طرف قرار بر این شد تا هفته آتی پیگیری های لازم انجام شده و مطالبه کارگران توسط شهرداری و شورای شهر تبریز پاسخ داده شود که در شماره های آتی به آنان خواهیم پرداخت. 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: