پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۴۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶
عجب شیر پرس _ مدیرعامل شرکت آب منطقه آذربایجان‌شرقی گفت: میزان ورودی روان آب‌ها به مخازن سد‌های استان تا به امروز در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۲ درصد کاهش دارد.
به گزارش عجب سیر پرس به نقل از  باشگاه خبرنگاران  جوان، غفارزاده مدیرعامل شرکت آب منطقه آذربایجان‌شرقی گفت: میزان ورودی روان آب‌ها به مخازن سد‌های استان تا به امروز در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۲ درصد کاهش دارد.

 غفارزاده افزود : با وجود کاهش ۲۲ درصدی میزان آب‌های ورودی به سد‌های استان در سال جاری، با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته و نگهداشت آب از سال قبل، اکنون مجموعه ذخایر آبی در مخازن سد‌های بزرگ آذربایجان شرقی برابر پارسال است.

او افزود: از اول سال آبی امسال، از اول مهر ماه سال گذشته تاکنون، ۳۸۰ میلیون متر مکعب آب وارد سد‌های بزرگ استان شده، این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل ۳۹۴ میلیون متر مکعب آب وارد سد‌های آذربایجان شرقی شده است.

 غفارزاده گفت: روان آب‌های ورودی تمام سد‌های آذربایجان شرقی در سال جاری نسبت به سال قبل کاهش داشته است و در این میان سد‌های زنوز، قلعه چای عجب شیر و نهند تبریز به ترتیب با ۳۷ درصد، ۳۱ درصد و ۲۷ درصد کاهش بیشترین کاهش‌ها را به خود اختصاص دادند.

غفارزاده افزود: در حال حاضر ۷۱ درصد مخازن سد‌های بزرگ آذربایجان شرقی پر شده و ۲۹ درصد از آن‌ها خالی است.

او گفت: سد‌های کوچک در حال آبگیری آذربایجان شرقی نیز افزون بر ۵۸ مورد است که در سطح استان گسترده و پراکنده هستند و بیشتر برای بهبود معیشت روستاییان ساخته شده اند و امسال از نظر آبگیری در وضعیت مطلوبی قرار دارند.

 غفارزاده گفت: در حال حاضر حدود ۶۷ درصد از مخازن این سد‌ها پر بوده و ۳۳ درصد آن‌ها در حال سرریز شدن است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: