پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
باقری بنابی در نطق میان دستور مطرح کرد:
عجب شیر ما - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر وجود نقاط ضعف شدید در نظام انتخاباتی کشور،‌ بر ضرورت رفع آنها تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری قرار داریم لازم است در اولین فرصت نسبت به رفع این نواقص اقدامات اساسی لحاظ شود.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از خانه ملت،‌ محمد باقری بنابی در نشست علنی امروز (یکشنبه 22 آذرماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول به همه مسلمانان جهان علی الخصوص ملت  ایران اسلامی بر ضرورت فراهم نمودن شرایط برای حضور نخبگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و افزود: به نظر می رسد نبود احزاب قوی و تاثیرگذار و عدم نظام انتخاباتی حزبی مهمترین نقص انتخابات است و در عمل موجب شده که نخبگان جامعه از حضور در انتخابات صرف نظر کنند.

نبود احزاب قوی و تاثیرگذار مهمترین نقص انتخابات است

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی،برضرورت اصلاح قانون انتخابات و برگزاری انتخابات به صورت حزبی و نظام پارلمانی تاکید کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با انتقاد از اینکه معضل بیکاری و رکود اقتصادی در کشور به نقطه بحران رسیده،‌ تاکید کرد: در راستای برطرف کردن معضل بیکاری و همچنین رکود اقتصادی در کشور دولت، مجلس و قوه قضائیه باید تعامل بیشتری در رفع موانع سیاسی،  فرهنگی و عوامل رکود و بیکاری داشته باشند.

وی با اشاره به مشکلات بازنشستگان کشوری و لشکری و همچنین فرهنگیان بر ضرورت رفع مشکلات آنها تاکید کرد وافزود: لازم است در فصل بودجه ریزی به مشکلات این قشر توجه بیشتری داشته و همچنین تلاش موثری را برای اجرای قانون رتبه بندی معمان داشته باشیم.

 

مسوولان به گونه ای صحبت نکنند که موجب خدشه دارشدن همدلی و همزبانی مردم شود

باقری بنابی با اشاره بهنامگذاری سال94 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال"دولت و ملت، همدلی وهمزبانی" تصریح کرد: از همه مسئولان کشور به خصوص از مسئولان و سازمان هایی که باید فراجناحی عمل کنند در خواست دارم که به گونه ای صحبت نکنند که موجب خدشه دار شدن همدلی و همزبانی مردم شوند و از وارد کردن اتهامات جدا خودداری  نمایند.

وی در تذکری به وزیرصنعت، معدن و تجارت در خصوص شکایت کارخانه مجتمع فولاد بناب گفت: با توجه به اینکه 200 نفر دراین مجموعه مشغول هستند  لازم است وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیریت اجرایی استان نسبت به تشکیل کارگروهی برای حل مشکلات این مجموعه اقدام کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، در تذکر خود به وزیر راه و شهرسازی،‌ گفت: متاسفانه به خاطر نبود کمربندی سالانه در خیابان‌های شهرستان بناب 100 نفر کشته و زخمی می شوند که درهمین راستا لازم است هر چه سریعترنسبت به برگزاری مناقصه برای احداث کمربندی شرقی بناب و پل میدان معلم بناب اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی در تذکری دیگر به وزیر راه و شهرسازی خواستار تعیین تکلیف شهرک مسکونی حضرت ولی عصر( عج )  که 25 سال بلاتکلیف مانده و همچنین احداث ایستگاه راه آهن،‌  اصلاح مسیربناب و تبریز و همچنین ایجاد قطار حومه ای  شد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی،‌ در تذکر به وزیربهداشت خواستار احداث دانشکده علوم پزشکی و همچنین احداث بیمارستان 200 تختخوابی شهرستان بناب شد و گفت: بیمارستان موجود شهرستان فرسوده و دارای هزینه های سنگین است که لازم است نسبت به جایگزین شدن بیمارستان تمهیدات لازم صورت گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در تذکری دیگر به رئیس جمهور،‌ افزود: پرداخت حقوق رزمندگان بالای 6 ماه علیرغم اینکه مجلس در بودجه 94 تصویب کرده بود لحاظ نشده لذا لازم است این مهم مورد توجه قرار گیرد.

وی در تذکر خود به وزیرکشور، گفت: درخصوص تبدیل روستاهای حوزه انتخابیه اش به شهر که آرزوی 20 ساله این روستاییان است تقاضای توجه و رسیدگی کرد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی،  در تذکر به وزیر نیرو در خصوص تخصیص حقابه شهرستان بناب از زرین رود و سد علویان و تکمیل تصفیه خانه و شبکه فاضلاب شهرستان بناب تقاضای رسیدگی کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به وزیر جهادکشاورزی درخصوص برنامه ریزی برای تامین محصولات کشاورزی و برنامه‌ریزی برای فروش محصولات تذکر داد وگفت: ‌اقدامات لازم جهت برنامه ریزی برای ساماندهی محصولات کشاورزی صورت گیرد./

برچسب ها: انتخابات ، مجلس
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: