سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: ۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷
با محوریت توسعه اقتصاد ملی بعد از تحریم
عجب شیر ما - صمد حسن زاده درجمع خبرنگاران از برگزاری بیست و یکمین همایش ملی توسعه صادرات غیر نفتی با محوریت توسعه اقتصاد ملی بعد از تحریم در تبریز خبر داد.

صمد حسن زاده درجمع خبرنگاران از برگزاری بیست و یکمین همایش ملی توسعه صادرات غیر نفتی در تبریز خبر داد.

به گزارش عجب شیر ما، وی محور این همایش را توسعه اقتصاد ملی بعد از تحریم عنوان کرد و افزود: این دوره از همایش با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار خواهد شد و هدف گذاری همایش برنامه ریزی در راستای توسعه اقتصاد استان و کشور در دوران پسا تحریم و رفع موانع کسب کار با توجه به شرایط جدیدی است که در دوران پسا تحریم به وجود خواهد آمد. در این دوره سعی بر این بوده است موانع و مشکلات توسعه صادرات غیر نفتی شناسایی شود و از مسئولین درخواست شود تا ضمن در نظر گرفتن شرایط کشور و پتانسیل‌های استان، در مسیر رفع این موانع تلاش شود.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز در ادامه با بیان این موضوع که استان آذربایجان شرقی نقش ویژه‌ای در اقتصاد و صادرات کشور دارد، اضافه کرد: کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی با دریافت نظرات و پیشنهادات سعی بر این داشته‌است تا با در نظر گرفتن جایگاه ویژه استان، برنامه‌های لازم در راستای رشد و شکوفایی اقتصادی و توسعه صادرات استان را شناسایی کرده و در راستای عملیاتی شدن این برنامه‌ها گام بردارد.

ایشان در ادامه با اشاره به نقش مهم ارتباط مسئولین و فعالین اقتصادی استان در راستای توسعه صادرات و بالاخص توسعه صادرات غیر نفتی، این همایش را یکی از راه‌های افزایش ارتباط مؤثر فعالین اقتصادی و مسئولین دانسته و افزود: سعی خواهیم داشت در جلسه مشترکی با مسئولین و روسای اتاق‌های سی و دوگانه بازرگانی کشور، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان معرفی شده تا به امید خدا شاهد رشد و شکوفایی اقتصاد و صنعت استان باشیم. در عین حال سعی بر این خواهیم داشت تا از تجربیات اتاق‌های بازرگانی کشورهای همسایه مانند ترکیه استفاده کنیم. در این زمینه نیز گام‌های خوبی برداشته شده است تا عوامل موفقیت این اتاق‌ها شناسایی شده و حدالمقدور با در نظر گرفتن شرایط کشور و اقتصادی استان مورد استفاده قرارگیرد.

حسن زاده در انتها با اعلام این موضوع که یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اتاق برنامه ریزی در راستای کاهش موانع کسب و کار در استان است افزود: در سال جاری شاهد این امر هستیم که هشت صادرکننده نمونه کشوری از استان آذربایجان شرقی بوده‌اند که این امر نشان دهنده توانمندی‌های استان آذربایجان شرقی در زمینه صنعت و صادرات است. امیدواریم این همایش و سایر اقدامات مشابه زمینه را برای رشد و اعتلای صنعت و اقتصاد استان و کشور عزیزمان فراهم آورد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: