جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۳۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹
عجب شیر ما - خبرنگاران و رسانه‌ها، دو لبه یک مقراض هستند،تا در کنار هم نباشند نه خبری نوشته می‌شود و نه انعکاس می‌یابد، سردبیرانی که بیشتر عمر خود را پشت کامپیوتر می‌گذرانند و منتظر دریافت خبر از خبرنگاران هستند تا منعکس کنند.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، همواره قلمی که در دست داشتم از سر نوشتن از درد جامعه و مشکلات شهری بود اما امروز بار دیگر قلم در دست گرفتم تا این‌بار از خودمان بنویسم چه باعث شد تا بار دیگر قلم در دست گرفته و چند خطی از حرفه‌ خبرنگاری بنویسم،باید بگویم که لطف و عنایت استاندار آذربایجان‌شرقی نسبت به اصحاب رسانه بود.

حتما سایر خبرنگاران و اصحاب رسانه، سخنان ایشان را شنیدند اما من بر یک مطالعه مختصر قانع نشدم و همین بهانه‌ای شد و دلم خواست یادداشتی، شایسته تمام همکاران و سردبیر محترم خود به پاس تمام زحمات ایشان نوشته باشم.

افراد بسیاری، تعبیرات مختلفی از خبرنگاران و اصحاب رسانه دارند اما این تعبیر بسیار جالب و بی نظیری بود که تا به حال شنیدم تعبیری که برخاسته از درایت و توجه ویژه استاندار آذربایجان شرقی نسبت به اصحاب رسانه است.

استاندار آذربایجان‌شرقی، شامگاه دیروز در دیدار با مدیرعامل انجمن صنفی روزنامه‌نگاران، مدیران مسؤول و خانه مطبوعات با اشاره بر سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جنگ، شهدا و تمامیت ارضی کشور، خط قرمز همیشگی مطبوعات و رسانه‌هاست، تعبیر جالبی را نیز نقل مجلس کردند. 

جالب است که استاندار آذربایجان شرقی، نخستین تجربیات کاری خود را از رسانه‌ها و مطبوعات آغاز کرده است و در مابین سخنان خود اظهار کردند که لازمه داشتن یک جامعه توسعه یافته، انسان‌های توسعه‌یافته، آگاه و مطلع است اما آنچه بیشتر در بین سخنان ایشان، برایم جالب و بی‌نظیر بود تشبیه کار رسانه‌ها به آینه بود که کارآیی آینه، نشان دادن عیب به خود انسان، بی سر و صدا نشان دادن عیب به خود شخص و اینکه وقتی برطرف شد دیگر عیب را نشان نمی‌دهد.

استاندار آذربایجان‌شرقی، مهم‌ترین وظیفه رسانه‌ها و مسوولان در مقطع کنونی را تزریق امیدواری به جامعه دانست و تاکید کرد که آینه را نمی‌توان شکست، با شکستن آینه یک آینه به هزاران آینه تبدیل می‌شود.

آینه چون نقش تو بنمود راست         خودشکن آینه شکستن خطاست 

ن والقلم و ما یسطرون، سخنم با افرادی است که حرفه آنان شب و روز ندارد افرادی که همواره در صدد خلق بهترین آثار هستند و آنگونه که مشخص است با اراده‌ای راسخ و استوار، قدم در این راه نهاده‌اند صفحه‌های بی‌روح کاغذ، شاید هر کدام از افراد را به سمت و سویی متفاوت سوق دهد اما با کمی تأمل می‌توان دریافت که مقصود اصلی چه کسانی هستند آری، مقصود اصلی من کسانی هستند که با تیزی قلم خود بر صفحه‌های سفید و بی‌روح کاغذ  جانی دوباره می‌بخشند .

انعکاس خبری ، صبری بلند و صداقت گفتار از برترین خصوصیات حرفه‌ای یک خبرنگار است چرا که قلم یک خبرنگار باید از دامان صداقت و درستی برخیزد، خبرنگاران افرادی هستند که با تمام توان و اراده‌ خویش قدم در این عرصه می‌گذارند تا مشکلات اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی را بازتاب دهند و برای انتشار یافتن آن خود را مسوول قرار می‌دهند و تا زمانی که نتیجه‌ مؤثری عاید آنها نشود، آرام و قرار ندارند شاید سماجت ما باب میل برخی از مدیران نباشد اما چاره چیست مأموریم و معذور و تا وقتی که جوابی قانع‌کننده از طرف مقابل نشنویم، دست بردار نیستیم.

از این شغل هر چه بگویم کم است اغراق نمی‌کنم اما سختی و استرس، رفیق هر لحظه خبرنگاران است همان راویانی که در طول هشت سال دفاع مقدس، در صدد به ثبت رساندن لحظاتی بودند تا نشانگر ایثار و غیرت دلیرمردانی باشند که با جان و دل از وجب به وجب خاک میهن خویش دفاع کردند و به دیدار حق شتافتند.

سخن کوتاه کنم و با این جمله به پایان برسانم که ما زنده بر آنیم که آرام نگیریم، جا دارد به نوبه خود از همین‌جا از عنایت و توجه ویژه استاندار محترم آذربایجان‌شرقی و تشبیه بی‌نظیر ایشان، نهایت تشکر خود را ابراز کنم که امید است با یاری خداوند متعال و توجه ویژه استاندار آذربایجان شرقی و ارج نهادن بر این حرفه، همواره راوی محافل خبری باشیم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: