پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۲۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴
عجب شیر ما - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: از 28 اسفند ماه پارسال تا سوم فروردین ماه جاری 33 گردشگر خارجی از مقبره الشعرا بازدید کردند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، محمد محمد پور روز شنبه در حاشیه نشست ستاد سفرهای نوروزی استان افزود: 6 هزار و 827 نفر در این مدت از مقبره الشعرا بازدید کردند که بیشترین بازدید مربوط به سوم فردین ماه با 2 هزار و 743 نفر بازدید کننده است.
وی با اشاره به آمادگی 56 امامزاده در استان جهت پذیرایی و ارائه خدمات به زائران، ادامه داد: همچنین 49 مسجد در تبریز و 61 مسجد در شهرستان ها آماده ارائه خدمات به نمازگزاران است.
محمدپور اظهار کرد: 57 نمازخانه در پارک ها و اماکن گردشگری نیز فعال است و همچنین برای اولین بار 130 کانون فرهنگی و هنری و کتابخانه مساجد در ایام نوروز برای ارائه خدمات فرهنگی به مسافران اعلام آمادگی کرده اند.
وی درباره فعالیت سینماهای استان در تعطیلات نوروز گفت: فیلم های مختلف در 7 نوبت در سینماها در حال اکران است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: همچنین برای سفره خانه های معرفی شده از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مجوز اجرای موسیقی زنده صادر شده است.
وی اظهار کرد: مقبره الشعرا، خانه پروین، موزه کاریکاتور و بهتونی از جمله اماکن فرهنگی مورد توجه گردشگران در طول تعطیلات نوروزی می باشد.
 مقبره الشعرای تبریز بر اساس اسناد و مدارک تاریخی، مدفن 400 تن از شاعران و عارفان نامی و گمنام ایران زمین از جمله 'شهریار ملک سخن' در طول حدود یک هزار سال اخیر است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: