پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۲۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی مطرح کرد
عجب شیر ما - معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: مرخصی یا ماموریت حق همه مدیران بوده اما از این به بعد مدیری که نمی‌تواند به نشست بیاید باید به صورت کتبی اعلام کرده و جانشین معرفی کند، در غیر این صورت از پذیرش نمایندگان آنها در جلسات معذور خواهیم بود.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، محمدصادق پورمهدی امشب در نشست کارگروه توسعه روستایی با انتقاد از عدم حضور شخص مدیران در نشست‌ها و کار گروه‌ها، اظهار داشت: مرخصی یا ماموریت حق همه مدیران بوده اما از این به بعد مدیری که نمی‌تواند به نشست بیاید باید به صورت کتبی اعلام کرده و جانشین معرفی کند، در غیر این صورت از پذیرش نمایندگان آنها در جلسات معذور خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به 720 کانون فرهنگی مساجد در شهرستان‌ها و 560 کانون در حال ایجاد در روستاهای بالای یک هزار نفر جمعیت بیان کرد:  با توجه به آمار ارایه شده در این زمینه باید فعالیت این کانون‌ها رصد شده و کانون‌های فعال توسط فرمانداری‌ها شناسایی شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه با تاکید بر گسترش حیطه فعالیت های فرهنگی کانون های روستایی، ادامه داد: اقدامات انجام شده در راستای توسعه فرهنگی روستاها اقدامات بسیاری انجام شده، اما در نقطه ای که باید توسعه فرهنگی را پیش ببریم کار کمی شده است.

وی ادامه داد: در جایی که روزنامه و فضای مجازی و وسایل ارتباطی دیگر وجود دارد انجام کارهای فرهنگی آسان است اما هنر این است که در دورافتاده تری نقاط استان و با توجه  به شرایط اقلیمی و فرهنگی‌های بومی مختلف کارهای فرهنگی انجام بدهیم.

پورمهدی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی مساجد روستایی تنها منحصر به فعالیت روحانی مسجد نباشد، گفت: البته در برخی روستاهای با وجود ساخت مسجد برای برگزاری نماز جماعت روحانی وجود ندارد به طور کلی در برخی از روستاها روحانیت حضور ندارد.

وی با اشاره به وجود آموزشگاه‌ها و مدارس روستایی، گفت: وجود معلمان در روستاها ظرفیت بزرگی است که نباید در راستای انجام کارهای فرهنگی از این قشر غافل شد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی، خاطرنشان کرد: توسعه روستایی یک مقوله چند وجهی بوده و یک توسعه همه جانبه است که به همه بخش‌ها مربوط می شود، در این راستا دستگاه‌ها باید از بخشی نگری پرهیز کرده و بر اساس نقشه راه پیش بروند تا در کنار ایجاد اشتغال شاهد توسعه متوازن روستا ها باشیم.

برچسب ها: پور مهدی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: