سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: ۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
سعیدی مطرح کرد:
عجب شیر ما - نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با انتقاد از اینکه ایران در معرفی جاذبه‌های گردشگری خود عملکرد قوی نداشته است، ارتقای کیفیت امکانات‌رفاهی و فعالیت رایزن‌های‌فرهنگی در دیگر کشورها را از جمله گام‌های لازم برای توسعه‌گردشگری کشور دانست.

به گزارش عجب شیر ما - محمد اسماعیل سعیدی در گفت وگو با  خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اظهارات رئیس سازمان میراث فرهنگی مبنی بر آنکه رشد گردشگری کشور از متوسط جهانی بالاتر بوده است، افزود: امروزه صنعت گردشگری یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که مدنظر برخی کشورها قرار گرفته که درآمدهای خوبی از کنار صنعت گردشگری به دست می‌آورند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کشور ایران از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی برخوردار است و جزو کشورهای منحصر به فرد دنیا به شمار می‌رود که این امر، نشان‌دهنده پتانسیل و ظرفیت ایران برای توسعه و گسترش صنعت گردشگری است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: باید از نظر زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم؛ زیرا برای حفظ رشد مثبت گردشگری، باید به زیرساخت‌ها نیز توجه شود چراکه عدم وجود برنامه‌ریزی مدون باعث می‌شود در آینده شاهد کاهش حضور گردشگران باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به معرفی و شناسایی جاذبه‌های گردشگری کشور، یادآور شد: باید رویکردی استراتژیک در ارتباط با گردشگری تدوین شود تا تمام دستگاه‌ها موظف به رسیدن به هدف مدنظر و چشم‌انداز تعریف‌شده باشند زیرا فعالیت یک دستگاه نمی‌تواند به تنهایی این معضل را رفع کند.

سعیدی با یادآوری تاثیرگذاری فعالیت سفرای ایرانی در خارج از کشور، تاکید کرد: رایزن‌های فرهنگی باید افراد توانمند و آموزش‌دیده‌ای باشند تا بتوانند اقدامات فرهنگی از جمله شناساندن جاذبه‌های گردشگری ایران به دیگر کشورها را انجام دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: ارتباط با مجموعه‌ها و مراکزی که متولی گردشگری در دیگر کشورها هستند نیز باید مورد توجه سفرای ایرانی در خارج از کشور واقع شود از سویی دیگر دیپلماسی عمومی و ارتباط با مردم، گام موثری در توسعه صنعت گردشگری به شمار می‌رود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس نهم، افزود: ایجاد تسهیلات لازم برای گردشگران از سوی رایزنان فرهنگی در خارج از کشور برای ورود به ایران نیز اقدام موثری در گسترش و توسعه صنعت گردشگری است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جمع روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به این نکته اشاره داشته است که در 2 سال گذشته رشد گردشگری در دنیا 6/4 دهم درصد و در آسیا 5 درصد بوده در حالی که میانگین رشد گردشگری در کشور ما 12 درصد بوده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: