جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌شرقی خبر داد
عجب شیر ما - مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت:در زمینه شناخت کانون‌های ریزگردهای نمکی دریاچه ارومیه نیز برنامه‌ریزی شده و برای ماش‌پاشی هزار هکتار برنامه‌ریزی داریم.
شناخت کانون‌های ریزگردهای نمکی دریاچه ارومیه

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، حمید قاسمی امشب در جلسه شورای برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به برنامه‌های سند تدبیر و توسعه محیط زیست اظهار داشت: 4 هسته کلیدی در این زمینه در نظر گرفته شده که دریاچه ارومیه و احیای آن یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها است و در دو برنامه دیگر نیز 20 درصد پیشرفت داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه شناخت کانون‌های ریزگردهای نمکی نیز برنامه‌ریزی شده و برای ماش‌پاشی هزار هکتار برنامه‌ریزی داریم و البته برای تامین آب حیات وحش نیز در آبگیری جزیره اسلامی برنامه‌هایی داریم.

قاسمی با یادآوری تاثیر میانگذر دریاچه ارومیه بر خشک شدن این دریاچه گفت: جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده و گزارش اولیه‌ای نیز تهیه و در حضور خانم ابتکار نیز این گزارش قرائت شده است.

خرید یک ایستگاه سنجش آلودگی هوا

وی افزود: در زمینه احیای دریاچه ارومیه آب منطقه‌ای و جهادکشاورزی برنامه‌های اجرایی داشته‌اند که بر اساس هسته کلیدی احیای این دریاچه بوده است.

قاسمی از خرید یک ایستگاه سنجش آلودگی هوا در تبریز خبر داد و گفت: در کاهش آلودگی هوای تبریز از 72 روز در سال 92 کاهش 50 درصدی را در سال 93 داشته‌ایم.

مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌شرقی بر فرهنگ‌سازی تاکید کرد و گفت: در زمینه فرهنگ‌سازی از معلمان آغاز کرده‌ایم و پیشرفت خوبی را نیز در این زمینه داشته‌ایم و ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای تبریز را از 6 ایستگاه به 12 ایستگاه می‌رسانیم.

وی در ادامه سخنان خود توسعه فضای سبز را موجب کاهش آلودگی هوا دانست و گفت: در کاهش آلودگی هوای تبریز 20 درصد موفقیت را داشته‌ایم و شهرداری در این زمینه همکاری داشته است.

 وی بیان کرد: بر طبق سند تدبیر و توسعه استان 2 هزار دستگاه مینی‌بوس و 400 دستگاه اتوبوس پیش‌بینی شده که در این زمینه 15 درصد رشد داشته‌ایم.

قاسمی گفت: ارتقای آگاهی بخشی به مردم با برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، روش‌های اطفای حریق به مردم و بخش‌های مردمی نیز در سند تدبیر توسعه پیش‌بینی شده که 50 درصد پیشرفت داشته‌ایم.

وی گفت: تخصیص به موقع اعتبارات برای احیای دریاچه ارومیه و برنامه‌های سند تدبیر و توسعه استان ضروری است و در این زمینه تاخیرهایی صورت می‌گیرد.

قاسمی بیان کرد: بر اساس مصوبه سندهای تدبیر و توسعه تا شعاع 50 کیلومتری باید مدیریت پسماند توسط آن شهرستان صورت گیرد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: