جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۲۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
در حاشیه تجمع اعتراضی کارکنان بلبرینگ سازی و آکیا خودرو
دوران پسابرجام در نظر بسیاری از صاحبان صنایع کشور، می‌بایست نقطه عطفی در وضعیت اقتصادی کشور به شمار می‌رفت و صنایع استان آذربایجان شرقی نیز طبیعتا چنین دیدگاهی داشتند ولی با گذشت بیش از یک سال از امضاء سند برجام و اجرایی شدن این توافق شاهد هستیم رکود و وضعیت نابسامان اقتصادی گریبان بسیاری از صنایع استان را گرفته است.

در این روزهای پایانی سال و در پی ادامه مشکلات اقتصادی در حوزه کلان، نظاره گر تحلیل صنایع استان در حوزه‌های مختلف هستیم و کمتر روزی است که خبر از تجمع پرسنل شرکت‌های تولیدی برای رسیدن به حقوق عقب افتاده خود نباشیم. این روزها تجمعات اعتراضی کارکنان شرکت بلبرینگ سازی دیگر به امری عادی در دنیای اخبار بدل شده است. بر همین اساس نیز روز سه شنبه مورخ 24 اسفند ماه سال 1395 بار دیگر شاهد اعتراض کارکنان شرکت بلبرینگ سازی تبریز در مقابل فرمانداری و استانداری در شهرستان تبریز بودیم. این کارکنان همانند گذشته به وضعیت نابسامان مدیریتی در این مجموعه معترض بودند. اما نکته‌ای که در این بین به چشم می‌خورد اعتراض کارکنان شرکت آکیا دوویچ (آکیا خودرو) بود که به عدم دریافت حقوق 12 ماهه خود معترض بودند.

به گزارش خبرنگار عجب شیر ما، کارگران گروه صنعتی آکیا دوویچ روز سه شنبه با تجمع در مقابل استانداری آذربایجان شرقی نسبت به عدم دریافت حقوق و مزایای خود به مدت 12 ماه و نیز وضعیت نابسامان معیشتی خود اعتراض کردند. یکی از کارکنان این مجموعه صنعتی با اشاره به اوضاع سخت معیشتی در آستانه سال نو، می‌گوید: این روزها در مقابل خانواده‌مان شرمنده هستیم. به مراجع زیادی مراجعه کرده‌ایم، به اداره کار مراجعه کرده‌ایم ولی متاسفانه پاسخی دریافت نکرده‌ایم. به اداره کار شهرستان صوفیان مراجعه کرده‌ایم که متاسفانه از این مرجع هم پاسخ قابل قبولی نگرفته‌ایم.

یکی دیگر از کارکنان این مجموعه با اشاره به وضعیت سخت این روزهای کارگران آکیا خودرو می‌گوید: این کارخانه 210 تا 220 نفر در استخدام دارد که متاسفانه تمامی کارکنان این مجموعه وضعیتی مشابه دارند. این روزها و در پایان سال بیش از هر زمانی کارگران این مجموعه به حقوق خود احتیاج دارند.

در ادامه تلاش کردیم با شرکت آکیا دوویچ تماس بگیریم که متاسفانه تلفن کارخانه قطع بود، در نهایت با دفتر مرکزی این شرکت تماس حاصل کردیم و موفق شدیم با یکی از مسئولین این شرکت صحبت کنیم. دقایقی بعد آقای ناصری مدیرعامل این مجموعه با ما تماس گرفتند و توضیحاتی در این زمینه ارائه دادند.

ناصری با تاکید بر به حق بودن مطالبات کارکنان این مجموعه گفت: کارگران به عنوان عضوی از خانواده آکیا خودرو مطالباتی دارند که کاملا برحق است و ما نیز تلاش داریم معوقات آنان که 8 ماه حقوق این عزیزان را شامل می‌شود تا پایان هفته جاری و یا نهایتا روز شنبه 28 اسفند ماه بپردازیم و این مشکل را حل کنیم. تمام سعی مان بر این است بخشی از مطالباتمان از سازمان‌ها را در روزهای آتی وصول کرده و بتوانیم با پرداخت حقوق کارگران عزیز این مجموعه یاری گر این عزیزان باشیم تا با آسودگی به استقبال سال نو بروند.

هرچند می‌توان امیدوار بود مشکل این مجموعه در آینده نزدیک تا حدودی مرتفع گردد ولی باید در نظر داشت ادامه روند اقتصادی کنونی منجر به دامنه دار شدن این وضعیت و درگیری واحدهای تولیدی و خدماتی بیشتری در وضعیت نابسمان اقتصادی خواهد شد. از این رو اتخاذ سیاست‌های اقتصادی عملیاتی کوتاه مدت و آسیب شناسی حوزه صنعت و تولید خواهد توانست تا حد زیادی از بروز مشکلات جدید برای صنایع استان و کشور پیشگیری به عمل آورد. باید به یاد داشته باشیم بخش عمده صنایع کشور و استان در حال اغما به سر می‌برند و تنها یک شوک کافی است تا مانند بسیار واحدهای تعطیل شده استان، به خواب ابدی فرو روند و یا با اتخاذ راهکار مناسب بار دیگر به حیات اقتصادی بازگشته و نوید بخش رونق تولید و اقتصاد دوباره صنایع استان شوند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: