چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 08 2024
کد خبر: ۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
باقری بناب عنوان کرد:
عجب شیر ما - عضو فراکسیون روحانیت مجلس معتقد است نمایشگاه مطبوعات می‌تواند پایگاه مناسبی برای حرکت به سوی نهادینه شدن فرهنگ‌ و تکامل اندیشه‌ها باشد. به گفته وی باید اینگونه محافل را که افکار عمومی جامعه را به منصه ظهور می‌رساند جدی گرفت.

به گزارش عجب شیر ما - محمد باقری بنابی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در تهران، گفت: برگزاری نمایشگاه مطبوعات در افزایش سطح فرهنگی و ارتقاء دید جامعه و البته افزایش قدرت تحلیل و تجریه مسائل توسط خود اهالی مطبوعات تاثیرگذار خواهد بود.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایشگاه مطبوعات می‌تواند پایگاه مناسبی برای حرکت به سوی نهادینه شدن فرهنگ‌ و تکامل اندیشه‌ها باشد لذا باید اینگونه محافل را که افکار عمومی جامعه را به منصه ظهور می‌رساند جدی گرفت.

وی با بیان اینکه می‌‍توان افکار عمومی جامعه را در موضوعات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... در نمایشگاه مطبوعات رصد کرد، افزود: این در حالی است که اهالی مطبوعات و کارشناسان و صاحبنظران این حوزه باید برای برگزاری هر چه علمی‌تر نشست‌ها به منظور ارتقاء سطح کیفی این رویداد مهم فرهنگی تلاش کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: مطبوعاتی‌ها می‌تواند در چند روز برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشته و یک ارزیابی نسبت به عملکردشان داشته باشند البته این فرصت برای کارشناسان و علاقه‌مندان به حوزه رسانه نیز ایجاد خواهد شد.

باقری معتقد است باید از ظرفیت نمایشگاه برای ارتقاء آزادی مطبوعات در سطح جامعه و در میان مدیران و همچنین افزایش مردم‌سالاری دینی تلاش کرد، تا هر گونه جریان سیاسی و عقیدتی که زیر پرچم جمهوری اسلامی است بتواند بدون هیچ ترس و مشکلی با رعایت شرط تعقل و تفکر عرضه شود.

وی به حضور رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات برای نخستین بار در تمام دوره‌های برگزاری این رویداد هنری اشاره کرد و گفت: هر چقدر مقامات ارشد کشور و به ویژه رئیس جمهور  به محافلی مانند نمایشگاه مطبوعات اهمیت نشان دهند ارتقاء فرهنگ و اندیشه در سطح جامعه را شاهد خواهیم بود.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس در پایان گفت: ارزشی که رئیس جمهور برای نمایشگاه مطبوعات قائل شد به معنای ارزش و احترام به جایگاه رسانه و روزنامه نگار و خبرنگار است درواقع استقبال رئیس جمهور از نمایشگاه مطبوعات به معنای استقبال از آزادی بیان و تفکر است.     

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در تاریخ 16 الی 22 آبان ماه 1394 به مدت یک هفته در محل مصلای تهران برگزار می‌شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: