پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۲۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
معاون استاندار آذربایجان ‌شرقی:
عجب شیر ما - معاون عمرانی استاندار آذربایجان ‌شرقی با بیان اینکه فعالیت تشکل‌های مردمی در دولت تدبیر و امید نهادینه شده است، گفت: در جوامعی که توسعه یافته‌اند و مردم بر سرنوشت خود حکومت می‌کنند، تشکل‌های مردمی جامعه را اداره می‌کنند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، محمدصادق پورمهدی در نخستین همایش دیپلماسی عمومی و حقوق شهروندی سازمان های مردم نهاد (سمن) استان، افزود: نظارت‌های مردمی مسئولان را از لغزش دور می‌کنند و بخش‌های نظارتی در نهادهای مردمی و سمن‌ها شکل می‌گیرد.
وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید، بحث حقوق شهروندی، فعالیت سمن‌ها و نهادهای غیردولتی در بخش‌های مختلف بود.
پورمهدی گفت: در کشورهای توسعه یافته این مردم هستند که کشور را اداره می‌کنند و اقتصاد و گردشگری و دیگر مسائل را توسعه داده و کارهای مختلف اجتماعی را انجام می‌دهند و دولت‌ها و حکومت‌ها تنها بسترها را مهیا می‌کنند.
وی افزود: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید این سیاست‌ها جای پای خود را توانسته باز کند و فعالیت سمن‌ها و نهادهای مدنی در بخش‌های مختلف نهادینه شده است.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان ‌شرقی با اشاره به اینکه آمار سمن‌های ثبت شده و قانونی در دولت تدبیر و امید 30 درصد نسبت به دوره‌های گذشته بیشتر شده، خاطرنشان کرد: امروز موضوع دریاچه ارومیه به یک موضوع مردمی تبدیل شده و مردم وارد موضوع شده‌اند و به دولتمردان کمک می‌کنند و در سه سال گذشته به عینه دیدیم که اگر مردم و تشکل‌ها که خرد جمعی پشت آنهاست پای کار باشند می‌تواند در رفع معضلات اجتماعی کمک کند.
وی همچنین در خصوص بحث تبریز 2018، گفت: دولتمردان برای شناساندن بهتر کشور، دو شهر را کاندیدای مقصد گردشگری کردند که از این دو، تبریز به عنوان مقصد گردشگری جهان اسلام در سال 2018 انتخاب شد.
پورمهدی ادامه داد: با توجه به این امر از این ظرفیت در مدیریت استان بهره‌مند شدیم و تلاش کردیم علاوه بر تبریز، تمام استان را معرفی کنیم و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تلاش خواهیم کرد همه استان را در قالب پنج محور گردشگری به گردشگران معرفی کنیم.
وی گفت: سال 2018 فرصتی است تا مسیرهایی را برای توسعه اقتصادی فراهم کنیم و در کنار این بحث، فرهنگ‌سازی اهمیت دارد که بخش عمده کارهای فرهنگی به دست سازمان‌های مردم‌نهاد ایجاد می‌شود.
برچسب ها: پور مهدی ، سمن
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: