جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۲۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰
فرماندار:
عجب شیر ما - فرماندار تبریز گفت: تقسیم اعتبارات به صورت سهام درصدی متوازن با رشد جمعیت و توسعه نیست و این ضعف نظام برنامه ریزی باید رفع شود.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، رحیم شهرتی فر در جلسه فوق العاده کمیته برنامه ریزی شهرستان، بازبینی شاخص های برخورداری متوازن و متناسب با رشد جمعیت شهرها و مناطق را در برنامه ششم توسعه خواستار شد.

وی با اشاره به توسعه محدوده شهرها در اثر مهاجرت روستائیان، بی تناسبی امکانات با جمعیت شهر تبریز را مشکلی جدی دانست.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار تبریز هم با اعلام اینکه در جذب قیر رایگان در بخش روستایی رتبه اول کشوری را داریم، گفت: انقلاب عمرانی در روستاهای بخش مرکزی و خسروشاه صورت گرفته است.
احمد اسدی گفت: برای اجرای طرح های اولویت دار باید نظام جامع بهره وری در طرح های عمرانی تعریف شود.
وی با بیان اینکه شاخص های برخورداری باید نسبت به جمعیت تعیین و اختصاص یابد، گفت : در تبریز 85 درصد مراودات استان صورت می گیرد و همچنین 50 درصد جمعیت استان نیز دراین شهرساکن هستند که متاسفانه سازمان برنامه و بودجه اعتبارات کمتری را برای طرح های عمرانی این شهر اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه در تعریف توسعه یافتگی برای عمران و آبادی روستاها باید به اجرای طرح های هادی واقعه بینانه نگاه شود، افزود: اجرای طرح های عمرانی در شهرستان تبریز به ترتیب اولویت و با درنظر گرفتن قابلیت بهره برداری برای عموم خواهد بود.
اسدی گفت: در این راستا دستگاه های اجرائی باید ظرف 2 روز آینده طرح های عمرانی اولویت دار خود را برای تصویب و اجرا به فرمانداری تبریز ارسال کنند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: