پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۲۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
اولین بانوی ملی پوش بسکتبال آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما – اولین بانوی ملی پوش بسکتبال آذربایجان شرقی گفت:برای پیشرفت در بسکتبال مجبور شدم که به جای شهر خودم، در آبادان به ورزش حرفه ای ام ادامه دهم.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از مهر، در ارتباط با برگزاری مسابقات سوپرلیگ بسکتبال بانوان کشور، اظهار کرد: این مسابقات در دو گروه در حال برگزاری است و تیم های حاضر در این رقابتها تا به امروز هر کدام چهار مسابقه انجام داده اند.

وی که عضو تیم پالایش نفت آبادان است در خصوص وضعیت این تیم عنوان کرد: در تیم پالایش شرایط خوبی در سوپرلیگ داریم و از چهار بازی اخیر صاحب سه پیروزی و یک شکست شده ایم و پس از تیم گاز تهران در جایگاه دوم جدول قرار داریم.
اسدی که سال گذشته به همراه تیم شهرداری تبریز عنوان سومی سوپرلیگ را کسب کرد، در خصوص جدایی خود از این تیم تبریزی، اظهار کرد: من سال گذشته به همراه شهرداری تبریز در سوپرلیگ بودم و به جرات می توانم بگویم که مقام سومی ما در این مسابقات حاصل زحمات اعضای هیئت استان، مربیان تیم و تعصب و تلاش بازیکنان بود و ما با دستان خالی این عنوان مهم را کسب کردیم. اما امسال شرایط برای من بدتر از سال قبل بود و برای ماندن انگیزه ای نداشتم و من همانند دو فصل قبل به آبادان رفتم چون با شرایط آنجا سازگارتر بودم.
وی افزود: متاسفانه در حال حاضر تفکر حرفه ای و امکانات و تجربه لازم برای حضور در سوپرلیگ بانوان کشور در بسکتبال تبریز وجود ندارد. امکانات سخت افزاری و نرم افزاری خوبی در بخش بانوان بسکتبال استان برای حضور در سطح اول بسکتبال کشور نیست و من پس از مشورت با مربی و خانواده ام تصمیم به رفتن دوباره به آبادان گرفتم و اکنون شرایط خوبی را در تیم پالایش تجربه می کنم.
اولین بانوی ملی پوش بسکتبال آذربایجان شرقی که در تیم های ملی نوجوانان و جوانان کشورمان حضور داشته است، در خصوص چرایی عدم برگزاری بازی های ملی برای بانوان بسکتبالیست کشورمان، گفت: چند سال است که به دلیل عدم تائید نوع پوشش اسلامی بانوان بسکتبالیست ایرانی از سوی فیبا، نمی توانیم در بازی های بین المللی حضور پیدا کنیم. با این حال ما به نوع پوشش اسلامی اهمیت زیادی می دهیم و برای ما مهم تر از هرچیزی حفظ پوشش اسلامی در مسابقات است و به شخصه اعتقاد دارم که این نوع پوشش هیچ منعی برای انجام بازی بسکتبال ایجاد نمی کند. ما امیدواریم که فیبا با نوع پوشش اسلامی تیم ملی بسکتبال بانوان ایران موافقت کند و بسکتبالیست های خانم کشورمان در قالب تیم های ملی رده های سنی مختلف بتوانند در میادین بین المللی شایستگی های خود را نشان دهند.
وی افزود: با این حال اردوهای تیم ملی در سالهای اخیر برگزار شده و من به عنوان تنها نماینده استان در رده های نوجوانان و جوانان افتخار پوشیدن پیراهن تیم ملی و حضور در تمامی اردوها را داشته ام و البته بعد از من خانمها ریحانه برزگر و محدثه قسمی نیز به اردوهای تیم ملی دعوت شده اند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: