سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: ۲۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
عجب شیر ما – جلسه این هفته شورای شهر تبریز امروز (یکشنبه) در تالار شهردار تبریز آغاز شد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، با توجه به برگزاری جلسه هفته گذشته شورا در سالن تحت تعمیر و در شرایط نامناسب، هیات رئیسه شورا تصمیم گرفت تا برای رهایی از هجمه انتقادات اعضا و رسانهها، جلسه این هفته را در تالار شهردار واقع در عمارت شهرداری تبریز برگزار کند.

گفتنی است، جلسه امروز شورای شهر تبریز با ریاست جواد ششگلانی (نائب رئیس شورا) از ساعت 8:45 آغاز شد.

جواد ششگلانی، نائب رئیس شورا در ابتدای این جلسه با اشاره به هفته تربیت بدنی، گفت: سلامت جامعه در گرو ورزش کردن است، از این رو باید برای همگانی کردن ورزش نهایت تلاشمان را انجام دهیم.

وی با اشاره به روز عصای سفید، اظهار کرد: باید به فکر نابینایان بوده و برای مناسب سازی محیط شهری برای رفت و آمد روشن دلان تلاش کنیم.

نائب رئیس شورا با اشاره به 25 مهرماه روز جهانی ریشه کن کردن فقر، اظهار کرد: متاسفانه این موضوع تنها در حد شعار باقی مانده و ما شاهد آنیم که در جهان سوم روز به روز فقر ترویج داده می شود.

این عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه 29 مهرماه روز صادرات است، گفت: باید با مدنظر قرار دادن فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در راستای اتکاء به تولید داخلی و افزایش صادرات اقدام کنیم.

با مدیرانی که تبلیغات انتخاباتی را شروع کردند، برخورد کنید

در ادامه جعفر مدبر، یکی از اعضای شورای شهر تبریز در سخنرانی پیش از دستور با تقدیر از عملکرد شهرداری در فضاسازی شهر و آماده کردن فضای شهر برای عزاداری حسینی تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه شورا نیاز به آرامش دارد و دیگر نباید به حواشی سال گذشته دامن بزنیم، عنوان کرد: مطمئنا در زمان انتخابات کسانی از حواشی سال گذشته برای تخریب شورای چهارم استفاده خواهند کرد، از این رو ضروری است خود اعضای شورای چهارم به این حواشی دامن نزده و اجازه ی سو استفاده را به دیگران ندهیم.

مدبر با بیان اینکه عملکرد شورای چهارم بسیار خوب است، گفت: بیش از 50 درصد مردم از عملکرد شورا رضایت داشته و معتقدند تبریز در طول سه سال گذشته متحول شده است

وی با بیان اینکه بودجه ریزی سال 96، مهمترین اقدام پیش روی شورای جهارم است، بیان کرد: باید برای جمع بندی و تکمیل پروه های نیمه تمام در سال 96 اقدام کنیم.

وی با اشاره به بدهی شهرداری به پیمانکاران و مردم، خاطرنشان کرد: مردم و پیمانکاران با مشکل مواجهند و شهرداری های مناطق هم می گویند پول نداریم! شهردار تبریز باید نسبت به حل این مشکل اهتمام ورزد.

این عضو شورای شهر تبریز بر یکسان سازی حقوق کارگران شهرداری تاکید کرد.

وی در پایان از شهردار تبریز خواست با مدیران شهرداری که از هم اکنون تبلیغات انتخاباتی شورا را آغاز کردند، برخورد کند.

گفتنی است؛ علی شیاری دیگر سخنران پیش از دستور این جلسه بود که به خاطر برگزاری جلسه در سالن دیگر سخنرانی نکرد و گفت: به محض آماده سازی سالن اصلی شورا، سخنرانی خواهم کرد.

سخنان اعضاء شبیه درد و دل است

همچنین در ادامه علاء الدین نورمحمدزاده، یکی دیگر از اعضای شورای شهر تبریز با انتقاد از روند اداره جلسه، متذکر شد: متاسفانه هیات رئیسه عدالت را رعایت نمی کند، سخنان بیشتر اعضاء خارج از دستور جلسه و شبیه درد و دل است، تعدادی اعضاء در حین جلسه با صدای بلند با موبایل صحبت می کنند که این مسئله توهین به جایگاه شوراست و همچنین هیات رئیسه بجای برنامه ریزی برای اداره جلسه، همچون حاکم شورا عمل می کند، این در حالیست که از نظر قانونی جایگاه رئیس شورا با هیچ یک از اعضاء تفاوت ندارد.

وی با انتقاد از اینکه اعضا باید تذکراتشان را روی کاغذ بنویسند، گفت: کجای قانون نوشته که اعضاء باید تذکراتشان را روی کاغذ بنویسند؟.

همچنین ایران آهور، یکی از اعضای شورا در خصوص نحوه اجرای طرح پایا، طرح نجات بخش بافت فرسوده تبریز از شهردار تبریز سوال کرده و نسبت به عدم به روز رسانی پورتال شهرداری تبریز تذکر داد.

در بخش لوایح، لایحه دو فوریتی تخفیف 20 درصدی برای متقاضیان پروانه ساختمانی که عوارضشان را به صورت نقدی پرداخت می کنند، مطرح و به تصویب اکثریت اعضاء رسید.

صادق نجفی، شهردار تبریز در خصوص این لایحه گفت: بر اساس جدول فصلی، شهرداری تبریز برای کسانی که عوارض اخذ پروانه ساختمانی را به صورت نقدی در فصل پائیز پرداخت می کنند، تخفیف 15 درصدی می دهد که باتوجه به وضعیت اقتصادی شهرداری و نیاز به افزایش درآمد نقدی، ضرورت دارد از هر راهکاری برای افزایش درآمد استفاده کنیم.

موافقان این لایحه معتقد بودند که این تخفیفات به نفع مردم و شهرداری است، همچنین مخالفان آن نیز بر این باور بودند که تایید این لایحه نشانگر بی ثباتی لوایح قبلی شورا، زمینه ساز بد آموزی مردم و باعث کسری بودجه می شود.

در حاشیه این جلسه، یکی از خبرنگاران به دلیل کمبود جا بر روی زمین نشسته بود که در نهایت یکی از کارشناسان روابط عمومی شورا جای خود را به این خبرنگار داد تا این قائله ختم به خیر شود.

همچنین در پایان جلسه لایحه مشارکت شهرداری در احداث مجتمع تجاری - خدماتی در جاده ائل گلی تبریز مطرح شد.

نجفی، شهردار تبریز در این خصوص گفت: این لایحه از اردیبهشت ماه مطرح است که باتوجه به برخی حرف و حدیث‌ها، بازرسی کل کشور و مراجع قضایی بررسی های کامل را در این خصوص انجام دادند و اکنون این لایحه رفع شبهه شده و مطرح می شود.

وی افزود: اگر سریع عمل کنیم، می توانیم از درآمد حاصل برای اتمام پروژه پارک موزه دفاع مقدس استفاده کنیم.

علی نوای باغبان، رئیس کمیسون برنامه و بودحه شورا توضیحاتی در خصوص این لایحه ارایه داد و گفت: پیش از این کاربری این مکان فضای سبز بود که مجوز تغییر کاربری را از کمیسیون ماده پنج دریافت کرده است.

در ادامه موافقان و مخالفان این لایحه اظهار نظر کرده و سئوالات خود را از شهردار تبریز پرسیدند که در نهایت این لایحه به تصویب اعضای شورای شهر تبریز رسید.


همچنین لایحه مشارکت شهرداری در احداث مجتمع تجاری - خدماتی در جاده ائل گلی تبریز مطرح شد.


نجفی، شهردار تبریز در این خصوص گفت: این لایحه از اردیبهشت ماه مطرح است که باتوجه به برخی حرف و حدیث ها، بازرسی کل کشور و مراجع قضایی بررسی های کامل را در این خصوص انجام دادند و اکنون این لایحه رفع شبهه شده و مطرح می شود.


وی افزود: اگر سریع عمل کنیم، می توانیم از درآمد حاصل برای اتمام پروژه پارک موزه دفاع مقدس استفاده کنیم.


علی نوای باغبان، رئیس کمیسون برنامه و بودحه شورا توضیحاتی در خصوص این لایحه ارایه داد و گفت: پیش از این کاربری این مکان فضای سبز بود که مجوز تغییر کاربری را از کمیسیون ماده پنج دریافت کرده است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: