جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۲۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
عجب شیر ما – مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز گفت: با احداث کارخانه تولید انرژی پاک از زباله دیگر پسماندهای کلانشهر تبریز دفن نخواهد شد و این شهر به قطب علمی و عملی تولید انرژی از زباله تبدیل می‌شود.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، علیرضا اصغری در کارگاه آموزشی استقرار سیستم زباله‌سوز اظهار داشت: بعد از احداث کارخانه زباله‌سوز، خروجی کارخانه زباله‌سوز 10 درصد خاکستر خواهد بود که در آسفالت و جاده‌سازی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اصغری در خصوص ضرورت برگزاری چنین کارگاه‌هایی گفت: با توجه به ضرورت و اهمیت موضوع احداث کارخانه زباله‌سوزی توسط سازمان مدیریت پسماندهای شهری جهت افزایش و ارتقاء سطح آگاهی علمی کارشناسان و مدیران پسماند تبریز و اعضای تشکل‌های زیست‌محیطی این کارگاه آموزشی برگزار شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهری شهرداری تبریز با اشاره به اینکه در راستای حفظ محیط زیست و تبدیل تهدید به فرصت این کارخانه در تبریز احداث خواهد شد، گفت: با توجه به انتقال تکنولوژی مدرن و روز دنیا و همچنین حضور کارشناسان حوزه پسماند در دوره‌های آموزش تخصصی مدیریت پسماند، تبریز به قطب علمی و عملی تولید انرژی پاک از پسماندهای شهری تبدیل خواهد شد.

اصغری با اعلام اینکه تبریز شهر پیشرو در صنعت مدیریت پسماند می‌باشد گفت: دغدغه مدیریت پسماند شهری تبریز حفظ سلامت شهروندان است و در این راستا احداث کارخانه تولید انرژی از پسماند و سوخت زباله بهترین انتخاب برای تبریز خواهد بود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز در پایان سخنانش با اشاره به اینکه محوریت انسان و سلامت شهروندان در ارائه طرح ها و پروژه های زیست‌محیطی اولویت اول است گفت: هدف اصلی از ایجاد کارخانه زباله‌سوزی تنها تولید برق نیست بلکه مدیریت پسماندهای خطرناک، حذف مرکز دفن، کاهش میزان و حجم حمل و نقل زباله از اهداف مهم این طرح می‌‌باشد ضمن اینکه این کارخانه از نظر اقتصادی و فنی نیز توجیه قطعی دارد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: