پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۱۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
معاون استاندار:
عجب شیر ما - معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: تعرفه ارائه خدمات درمانی به اتباع کشورهای خارجی همان تعرفه مربوط به ایرانیان است.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، سعید شبستری خیابانی در نشست کارگروه گردشگری سلامت استان از تشکیل شورای راهبردی گردشگری سلامت استان در روزهای آینده خبر داد و افزود: با ایجاد و تشکیل این شورا، تمامی تلاش خود را برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به گردشگران داخلی و خارجی به کار می گیریم.

وی با بیان اینکه تشکیل این شورا در روابط بین المللی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دیگر تاثیرگذار خواهد بود  عنوان کرد: سیاست‌گذاری، برنامه ریزی و نظارت بر گردشگری، توسعه و ایجاد زیرساخت های لازم در صنعت گردشگری سلامت و تدوین آیین نامه و بخشنامه های لازم در موارد مورد نیاز از مهم ترین وظایف این شورا خواهد بود.

وی همچنین از کاهش نسبی گردشگران خارجی به استان با عنوان توریسم درمانی خبر داد و اظهار کرد: وضعیت استان آذربایجان شرقی نسبت به استان های دیگر، بهتر می باشد.

 معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود با اشاره به سفر اخیر دکترجبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی به کشور جمهوری آذربایجان و دیدار با الهام علی اف، ریاست جمهوری این کشور ادامه داد: باید از فضای مجازی و ظرفیت های رسانه های ارتباط جمعی در ارتباط با جذب توریسم درمانی به استان تلاش کرد.

به گفته شبستری، ارائه خدمات بهتر و بیشتر به گردشگران در حوزه درمان، زمینه‌ساز افزایش تبلیغ خدمات و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در آن سوی مرزها را فراهم خواهد کرد.

وی در بخشی از سخنان خود ادامه داد: تعرفه ارائه خدمات به تبعه کشورهای خارجی،  نیز برابر با همان تعرفه ارائه خدمات به تبعه های ایرانی است که این موضوع باید بیش از پیش اطلاع رسانی شود.

 این مقام مسئول همچنین در ادامه با تاکید بر لزوم افزایش فعالیت شرکت های مسافرتی و گردشگری ادامه داد: نباید در حوزه توریسم سلامت، فقط به حوزه درمان تمرکز کرد بلکه باید از ظرفیت هایی همچون آب های گرم و طبیعت درمانی نیز بیشترین استفاده ممکن را برد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: