پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۱۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
معاون استاندار آذربایجانشرقی:
عجب شیر ما - معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی از وقوع زمین خواری و تخلفات گسترده اقتصادی توسط برخی تعاونی‌ها در سال های گذشته خبر داد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، سعید شبستری خیابانی در همایش مدیران تعاونی منطقه شمالغرب کشور در هتل پارس تبریز، ایجاد اشتغال برای جوانان و رفع بیکاری را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این امر تاکید دارند که در این خصوص تمامی دولتمردان و دلسوزان نظام؛ در حال فعالیت بوده و اقدامات بسیار خوبی را نیز انجام داده‌اند.

وی امنیت و آرامش حاکم بر ایران اسلامی را مرهون زحمات و ایثار رزمندگان دفاع مقدس در سال‌های گذشته و نیروهای نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و بخصوص مدافعان حرم در صدها کیلومتر دورتر از خاک ایران دانست و افزود: ناهماهنگی و بلواهایی که توسط دولت گذشته بر کشور حاکم شد، باعث بهم خوردن آرامش روانی جامعه و ایجاد مشکلات اقتصادی و اجتماعی در کشور شد.

به گفته وی، مسئولان و دست اندرکاران نظام در تلاشند که بر مشکلات اقتصادی فائق آمده و نرخ اشتغال جامعه را بیش از پیش افزایش دهند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش تعاون و تعاونی‌ها در اقتصاد داخلی کشور و همچنین تبیین اصل 44 قانون اساسی ابراز کرد: بر اساس این قانون باید، بخشی از اقتصاد کشور به دست تعاونی‌ها شکوفا شود، ولی متاسفانه آن چنان که باید و شاید این مهم مورد توجه قرار نگرفته است و در گذر زمان، تعاونی‌ها کارآیی خود را از دست داده و از چرخه اقتصادی کشور حذف شوند.

شبستری با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی توسط رسانه‌های ارتباط جمعی و اصحاب رسانه در ارتباط با اهمیت فعالیت ‌ها عنوان کرد: همکاری‌های بین بخشی نیز در این خصوص باید افزایش یابد.

وی از تشکیل تعاونی‌های توسعه و عمران در تمامی شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: تمامی فرمانداران مکلف هستند در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تک رقمی شدن نرخ بیکاری در استان را یکی از چندین اقدام مثبت مدیریت ارشد استان اعلام کرد و افزود: نرخ بیکاری استان آذربایجان‌شرقی در سال 92،12.5 درصد بود که بعد از استقرار دولت تدبیر و امید و اقدامات اساسی مدیریت عالی استان این رقم در ماه پایانی سال 94 بر اساس گزارش رسمی سازمان آمار ایران، به 7.3 دهم درصد کاهش یافت.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی سال 94 را بدترین و سخت ترین سال اقتصادی برای دولت دانست و عنوان کرد: علی رغم کاهش شدید قیمت نفت و برخی دیگر از مشکلات، استان آذربایجان‌شرقی در اکثر حوزه‌ها و شاخص‌ها توانست رتبه‌های ممتاز و برتر کشوری را به دست آورد.

شبستری در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه دولت گذشته در حق برخی از پروژه‌های مهم استان، جفا کرده است، گفت: در دولت اصلاحات، وضعیت آذربایجان‌شرقی از لحاظ شاخص‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و ... بسیار خوب بوده و همیشه رتبه‌های اول تا چهار را داشت ولی متاسفانه در دولت گذشته؛ رتبه های خوشبینانه استان به 13و14 و شاید بیشتر تنزل پیدا کرده بود.

وی همچنین گفت: دولت گذشته، به جای اجرای قانون برنامه چهارم و پنجم توسعه و عمل به مشوق‌های در نظر گرفته شده در بخش‌های مختلف، خودش را قانون دانست و افزود: امیدواریم مشوق‌های در نظر گرفته شده در قانون برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته و عملیاتی شود.

وی از زمین خواری‌های بزرگ و برخی تخلفات اقتصادی در بعضی از تعاونی‌ها در دولت گذشته، اظهار کرد: باید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، نظارت‌های خود را بر تعاونی‌ها افزایش دهد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: