جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۱۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
رییس اتاق بازرگانی تبریز:
عجب شیر ما - رییس اتاق بازرگانی تبریز گفت: بودجه اتاق بازرگانی در سال جاری، 35 میلیارد ریال است.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، صمد حسن زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به مهم ترین اقدامات انجام شده توسط اتاق بازرگانی در طول چهارماهه نخست سالجاری اظهار کرد: بودجه در نظر گرفته شده برای اتاق بازرگانی در سالجاری، 35میلیارد ریال و مهم ترین اولویت نیز برای هزینه کرد این بودجه، پذیرش و اعزام هیات های اقتصادی و افزایش تعاملات اقتصادی با سایر کشورهاست.

وی عنوان کرد: از محل بودجه سال 95، زمینی نیز برای احداث محل جدید اتاق بازرگانی که در شان مردم استان باشد در نظر گرفته شده است.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 اظهار کرد: اتاق بازرگانی نیز متناسب با وظایف و مسئولیت خود در این حوزه با افزایش ارتباط و تعامل خود با شهرداری تبریز، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در زمینه تحقق اهداف مربوط به تبریز 2018 ایفای نقش خواهد کرد.

رییس اتاق بازرگانی تبریز در همین راستا تصریح کرد: در ماه های اخیر، چندین شرکت و هیات اقتصادی، تمایل خویش را برای ساخت چهار هتل بزرگ 5 ستاره در تبریز اعلام کرده اند که اقدامات مقدماتی نیز با هماهنگی مدیریت ارشد استان انجام شده است.

حسن زاده ابراز کرد: نباید چنین تصور شود که تبریز 2018، منحصر به تبریز است. نتایج برگزاری برنامه های مربوط به تبریز 2018 می تواند افتخاری برای ایران اسلامی باشد.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه بعد از استقرار دولت تدبیر و امید، بسیاری از مشکلات مربوط به حوزه تولید و صنعغت، رفع شده ولی هنوز به حد مطلوب نرسیده ایم عنوان کرد: برگزاری جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی باعث طرح مسائل بسیار ارزشمند و حل بخشی از مشکلات و مسائل واحدهای تولیدی و صنعتی شده است.

وی همچنین با اشاره به تفاهم نامه یک شرکت کره ای با دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: در آینده نزدیک، کره ای ها در تبریز، بیمارستان احداث می کنند.

 رییس اتاق بازرگانی تبریز از اجرای طرح پایش واحدهای تولیدی و صنعتی در استان خبر داد و اظهار کرد: 500 واحد تولیدی و صنعتی برای دریافت تسهیلات خارج از رکود شناسایی شده اند که تا کنون، 162 واحد برای دریافت این تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.

حسن‌زاده از اختصاص 600 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل دار استان خبر داد و اظهار کرد: مبلغی از این تسهیلات تاکنون تخصیص داده نشده ولی با هماهنگی و پیگیری های دکتر جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی، بانک های استان از محل منابع داخلی خود، پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی را آغاز کرده اند.

 وی در بخشی از سخنان خود، کشور آذربایجان را سکوی پرتاب به کشورها و بازارهای اروپایی دانست و ادامه داد: افتتاح مرکز تجاری تبریز در آذربایجان، مزیت بسیار خوبی برای استان محسوب می شود و باید از شرایط پیش آمده بخصوص در فضای پسابرجام، به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

وی از احتمال سفر هیاتی از اتاق بازرگانی تبریز به مقصد کشورهای اروپایی خبر داد و اظهار کرد: در این سفرها، نمایندگان رسانه ها نیز حضور خواهند داشت.

حسن زاده عنوان کرد: تا زمانی که مشکل قاچاق در کشور حل نشده، تکنولوژی تولید بروزرسانی نشده و... نمی توانیم در بازارهای جهانی رقابت کنیم، اما با این حال معتقدم اگر فرصت های رقابت در دنیا برای فعالین اقتصادی و صنعتی کشور فراهم شود مطمئنم شاهد موفقیت های بزرگی خواهیم بود.

برچسب ها: تبریز ، 2018 ، اتاق بازرگانی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: