چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 15 2024
کد خبر: ۱۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس:
عجب شیر ما - نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: شوراها باید به‌عنوان سیاست‌گذار و ناظر در شهر عمل کنند، چرا که دخالت شورا در امور اجرایی فسادآور است و زمانی که ناظر در اجرا دخالت کند حتماً با مشکلاتی روبه‌رو خواهد شد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، در خصوص بحث‌های شورای تبریز، با بیان اینکه قانون شوراها ناقص است، اظهار داشت: در قوانین مربوط به شوراهای اسلامی شهر و روستا نواقص وجود دارد، البته در روستاها مشکلی نیست و این‌گونه مشکلات قریب به صفر است اما در شهرها علی‌الخصوص کلان‌شهرها گزارش‌های متعددی به ما می‌رسد و نگرانی وجود دارد و بخشی از این مسئله مربوط به نقص در قانون بوده و بر همین اساس سازوکاری قوی برای نظارت بر عملکرد شوراها نیاز است.

وی افزود: شوراها باید به‌عنوان سیاست‌گذار و ناظر در شهر عمل کنند نه اینکه در امور اجرایی مداخله کننده، چرا که دخالت شورا در امور اجرایی فسادآور است و زمانی که ناظر در اجرا دخالت کند حتماً با مشکلاتی روبه‌رو خواهد شد.

سعیدی با تأکید بر اینکه در خصوص شوراها فرمانداری باید نظارت کند و بخشی از مسئولیت بر عهده فرمانداری است، اضافه کرد: معتقدم که استانداری و فرمانداری در عملکرد شوراها باید بیشتر دقت کنند و مسائل و مشکلاتی که به وجود آمده باید پیشگیری کنند تا به وجود نیاید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: این‌گونه نیست که همه این مسائل به‌یک‌باره به وجود آمده باشد بلکه به‌تدریج و مرور زمان  پیش‌آمده، در حال حاضر گزارش‌های فراوانی دست ما رسیده که مردم ارائه کرده‌اند و بخشی از آن را به دیوان محاسبات منعکس کرده‌ایم.

وی گفت: با توجه به این مسائل هم دیوان محاسبات و فرمانداری و هم سازمان بازرسی کل کشور باید نظارت‌ها را افزایش دهند و البته فرمانداری نقش ویژه‌ای در این میان دارد.

برچسب ها: سعیدی ، فساد آور ، تبریز
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: