چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 15 2024
کد خبر: ۱۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
رییس هیات مدیره شرکت تانسو:
عجب شیر ما - رئیس هیات مدیره مجموعه تانسو در حاشیه بازدید تعدادی از دانشجویان مطرح استان از این مجموعه صنعتی و تولیدی، با استقبال از افزایش همکاری های مشترک گفت: جای خالی اساتید و دانشجویان دانشگاهها و مراکز علمی در پیشبرد سیاستهای اقتصاد مقاومتی احساس می شود.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، تعدادی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه های مطرح استان از مجهزترین خطوط تولید ظروف پلی پروپیلن با فناوری جهانی  IML  و خطوط تولید ظروف خاص مواد غذایی و مایعات گرم که توسط این مجموعه برای اولین بار در ایران راه اندازی شده است بازدید کردند .

در این مراسم، تعدادی از دانشجویان به بیان نقطه نظرات خود در ارتباط با افزایش تعامل این مجموعه صنعتی با دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی پرداخته و آمادگی خود را برای ارائه راهکارهای لازم در این خصوص اعلام کردند.

 در حاشیه این مراسم، گروهی نمایندگان دانشجویان، با مجموعه تولیدی و صنعتی تانسوپاک پلیمر، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

 سید صادق محمودی، عضو انجمن ملی پلیمر ایران از تصمیم هیئت مدیره این مجموعه تولیدی و صنعتی مبنی بر  افزایش  همکاری با دانشگاه ها و مراکز و موسسات آموزش عالی خبر داد و تصریح کرد: مجموعه تانسو افتخار میکند که از بدو آغاز فعالیت خود همواره و در تمامی مراحل تولید و فروش، از نظرات افراد متخصص و همچنین تیمهای  مختلف،  مشاوره علمی، اقتصادی رسانه ای و ... دریافت نموده و به این سیاست صحیح خود ادامه خواهد داد.

 وی در بخشی از سخنان خود با انتقاد  از شعارگویی برخی از مسئولان در رابطه با ارتباط صنعت و دانشگاه اظهار کرد: متاسفانه از سال های گذشته این موضوع مطرح بوده و هست و در بسیاری از موارد نیز تیتر یک رسانه ها و سایت های علمی و آموزشی و حتی صنعتی را به خود اختصاص می دهد ولی کار چندان ارزشمندی که مناسب این حوزه باشد انجام نشده و در خوشبینانه ترین حالت، درجا زده ایم.

 محمودی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: از مهم ترین مسایل پیشروی اکثر تولید کنندگان و صنعت گران عدم درک صحیح برخی مسئولان اجرایی همچون سازمان های خدمت رسان و بنگاه های اقتصادی مانند بانک ها از مساله تولید و مشکلات تولیدکنندگان است.اکثراً وقتی اسم کارخانه و کارخانه دار به میان می آید تصویری از یک ثروت هنگفت و سود سرشار تصور می‌شود در صورتی که در شرایط کنونی صرف سرمایه در امر تولید و ایجاد اشتغال ،ایثارگری بوده و  نه تنها سودی در تولید متصور نیست بلکه مشکلات عدیده تولید و فروش و همچنین موانع و مشکلات اداری و هزینه های تحمیلی  تنها با تکیه بر  ایمان و اعتقاد و عرق ملی باعث دوام و تداوم امر تولید و ادامه فعالیت تولید کنندگان می شود.

وی  با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" از سوی مقام معظم رهبری(مدظله) گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی باور وجود مشکل و احساس مسئولیت و مقاومت منطقی در برابر آن و برنامه ریزی و تلاش واقعی در جهت رفع آن .اقتصاد مقاومتی با شعار محقق نخواهد شد و اقدام و عمل نیاز دارد و چنانچه حمایت واقعی و علمی و عملی از تولید کنندگان و صنعت گران به عمل آید در کوتاه مدت به اهداف اقتصاد مقاومتی دست خواهیم یافت.

  وی در همین راستا با بیان اینکه این مجموعه صنعتی، اصول اقتصاد مقاومتی را در تمامی بخش های تولید، هزینه کرد و ... سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است عنوان کرد: برگزاری همایش و سمینار های دولتی تاثیری در تحقق اقتصاد مقاومتی نخواهند داشت و این مهم زمانی به صورت واقعی در جامعه نهادینه می شود که قشرهای مهم و تاثیرگذار جامعه همچون تولید کنندگان و صنعتگران، پای کارآمده و در این مسیر، فعال باشند.

در پایان ؛ این  فعال بخش خصوصی با انتقاد شدید  از نحوه عملکرد شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اظهار بی اطلاعی از موضوع جلسات و افراد شرکت کننده و موضوعات مطرح شده در این شورا اظهار نمود از بدو تاسیس این واحد صنعتی صرفا اخبار این شورا را از رسانه ها دریافت نموده و به عنوان یک تولیدکننده استانی و درگیری با مشکلات عدیده ؛ تاکنون صرف نظر از عدم دعوت به این شورا ، چگونگی طرح مشکلات و درخواستای این واحد تولیدی  در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اطلاع رسانی نشده است .

گفتنی است از شنبه هفته آتی، مجموعه غذایی و کترینگ تانسو فعالیت خود را در محل سابق تالار جام جم تبریز واقع در بلوار 29 بهمن تبریز آغاز و در چهار وعده غذایی صبحانه، نهار، عصرانه و شام در خدمت مردم عزیز خواهد بود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: