شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 11 2024
کد خبر: ۱۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
عجب شیر ما - مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی شهرداری تبریز از راه‌اندازی بازارچه اختصاصی صنایع‌دستی خبر داد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد افزود: برای استقبال از تبریز 2018 بازارچه صنایع‌دستی با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تبریز و توسط سازمان راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: بازارچه‌های صنایع‌دستی سبب می‌شود تا صنایع‌دستی به جایگاه واقعی خود دست پیداکرده و کالاهای تولیدی بدون واسطه باقیمت واقعی به دست مصرف‌کننده برسد.

مهرداد در ادامه تصریح کرد: نبود بازار فروش مناسب و مشخص برای صنایع‌دستی، سبب رکود این صنایع شده و وجود این بازارچه می‌تواند رونقی دوباره در صنایع‌دستی این خطه به وجود آورد.

مهرداد با اشاره به تأثیر صنایع‌دستی در اقتصاد خانواده گفت: رشد این صنایع می‌تواند در بهبود وضعیت اقتصادی خانواده‌های تولیدکننده نقش مؤثری داشته، درصورتی‌که این صنایع باارزش محلی از بین بروند عواید خانواده‌ها کاهش می‌یابد.

وی در ادامه  افزود: صنایع‌دستی هویت یک ملت است از این‌ رو باید همه امکانات و مناسبت‌ها برای رونق آن بهره‌گیری کرد،نخستین کارکرد صنایع‌دستی ایجاد اشتغال است.

مدیرعامل سازمان میدان‌ها در پایان سخنانش با اشاره به بازارچه‌های صنایع‌دستی گفت: برپایی این‌گونه بازارچه‌ها می‌تواند فضای کسب‌وکار محلی و همچنین فروش این محصولات را توسعه دهد تا این هنر صنعت بارونق بیشتری روبه‌رو شود.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: