شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 11 2024
کد خبر: ۱۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
عجب شیر ما - بخشدار بخش مرکزی عجب شیر گفت: 30 میلیارد ریال با مشارکت مردمی و اعتبار دولتی توسط دهیاران در روستاهای بخش مرکزی این شهرستان هزینه شده است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، علی حسین علیپور، روز شنبه در همایش دهیاران به مناسبت روز دهیار، مشارکت مردم در آبادانی روستاها را نیازمند فرهنگ سازی دانست و افزود: از کل این اعتبارها در روستاهای بخش مرکزی بیش از 50 طرح عمرانی با 17 میلیارد ریال مشارکت مردمی و 13 میلیارد ریال از اعتبارهای دولتی در سال گذشته و سه ماه اول سال جاری اجرا شده است.
وی، از رویکردهای اصلی عمران روستاها را توجه به مشارکت مردم عنوان کرد و یادآور شد: کار فرهنگی نیاز به زمان دارد و فراهم کردن زمینه مشارکت مردم در آبادانی روستاها گامی موثر در حل مشکل مناطق روستایی است.
بخشدار بخش مرکزی عجب شیر، اظهار کرد: عمده طرح های اجرا شده در روستاهای این بخش شامل آزاد سازی معابر در راستای اجرای طرح هادی، تعریض راه های دسترسی، احداث غسالخانه و جدول گذاری است.
علیپور، ادامه داد: احداث میادین ورزشی، آسفالت ریزی معابر، مدیریت پسماند، ایجاد پارک کودک و سامان دهی گورستان ها، ساختمان های دهیاری و اماکن عمومی در روستاها از دیگر طرح های عمرانی بوده که توسط دهیاران و با مشارکت مردمی اجرا شده است.
وی، با بیان اینکه دولت با وجود مشکلات اقتصادی، به عمران و توسعه روستاها توجه زیادی دارد گفت: نگاه دولت به توسعه روستاها نگاهی عدالت محورانه بوده و تلاش می کند با توجه به منابع محدود به همه روستاها توجه کند و با مشارکت ساکنان آن ها، طرح های روستایی را به اتمام برساند.
علیپور، از دهیاران خواست با واقع بینی به وضعیت موجود و اطلاع رسانی از شرایط و واقعیت های کنونی روستائیان را توجیه و زمینه مشارکت آنان در طرح های عمرانی را فراهم کنند.
در این آئین از 17 دهیار بخش مرکزی شهرستان عجب شیر به مناسبت روز دهیار تجلیل بعمل آمد.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: