جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۱۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
عجب شیر ما - رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: این پارک در مدت 13 سال فعالیت خود تعداد 157 اختراع را به ثبت رسانده است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، محمدعلی حسین پورفیض افزود: تاکنون 70 تفاهم ‎نامه همکاری یان پارک علم و فناوری استان با سازمان ها و دستگاه های اجرایی منعقد شده است.
وی ادامه داد: امضای 107 مورد قرارداد همکاری با دستگاه های مختلف اجرایی به ارزش 40 میلیارد ریال و با اشتغال زایی مستقیم سه هزار و 257 نفر از دیگر دستاوردهای پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی است.
پورفیض اظهار کرد: پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی تاکنون از 304 شرکت فناور حمایت کرده و در حال حاضر 91 موسسه در پارک استان مستقر است.
وی گفت: شعار محوری برنامه های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، توسعه مبتنی بر دانایی است و تولید دانش محور و انتقال آن بر عرصه فناروی از ضروریات اصلی در اجرای این برنامه ها است.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی افزود: پارک های علم و فناوری به عنوان یکی از عوامل زیرساختی و ابزاری در این عرصه نقش بسیار مهمی را می توانند ایفا کنند.
وی اظهار کرد: حمایت از ایجاد و توسعه شرکت های کوچک و متوسط دانش محور، توسعه فنی و تکنیکی، دست یابی به بازارهای هدف و تسخیر و توسعه آن، تعاملات سازنده با نقش آفرینان عرصه تولید و اشتغال، کارآفرینی در بخش صنعت و دانشگاه و ایفای نقش سازنده در شبکه های محلی و منطقه ای و حتی جهانی از وظایف مهمی است که پارک های علم و فناوری می توانند در تحقق آن تاثیرگذار باشند.
پورفیض تاکید کرد: با تکیه بر دانش و توان محققان و اندیشمندان فعال آذربایجان شرقی شاهد ایجاد مجموعه ای دانش محور هستیم و با ایجاد بازار رقابت برای واحدهای مستقر در پارک و وارد کردن این شرکت ها بر عرصه اقتصادی کشور خوشه های تولید علم و فناوری ایجاد می شود.
وی اضافه کرد: این نگرش اقتصادی پویا را رقم زده و رشد واحد های فناور بی شک موجب تحول شگرف در عرصه توسعه فناوری استان است.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: این پارک با نیت گسترش ارتباطات تحقیقاتی صنایع موجود در منطقه با واحد های تحقیقاتی و دانشگاه های منطقه شکل گرفته و هدف اصلی از تشکیل این پارک ارتقاء فناوری صنایع موجود در قطب صنعتی مربوطه و افزایش توان رقابتی و در نهایت افزایش ثروت جامعه است.
وی از جمله اهداف عمده پارک علمی فناوری آذربایجان شرقی را ارتقا و بهبود موجودی تکنولوژیکی صنایع کشور به منظور بسط و توسعه قدرت رقابت آنها در بازارهای داخلی و بویژه بین المللی و کاهش زمان مورد نیاز در فرآیند تجاری کردن دستاوردهای پژوهشی بویژه برای شرکت ها و صنایع نوپا و آسیب پذیر عنوان کرد.
پورفیض اضافه کرد: کمک به بسط تخصص های بین رشته ای، تشویق به ایجاد شرکت های کوچک و متوسط (SME) متکی بر تکنولوژی های پیشرفته، ایجاد ارتباط بین صنایع، مؤسسات دولتی، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و آسان سازی همکاری و تشریک مساعی بخش های دولتی و خصوصی از دیگر اهداف این پارک است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: