جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸
عجب شیر ما - خرید 30 دستگاه اتوبوس برقی برای تبریز/ پیگیری خط چهارم مترو تبریز به شکل تراموایی
عجب شیر ما به نقل از شهریارنیوز: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز با بیان اینکه تا پایان سال قرارداد خرید 30 دستگاه اتوبوس برقی نهایی می‌شود؛ گفت: از سال 95 تمام خودروهای خریداری شده دارای استاندار یورو چهار خواهد بود.
یعقوب وحید‌کیا در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان اظهار داشت: شهرداری تبریز سعی می‌کند برای سیاست‌های عمومی و کاهش آلودگی هوا برای توسعه حمل و نقل عمومی تلاش کند.
وی خاطرنشان کرد: شهرداری نگاهش برای توسعه حمل و نقل ریلی تغییر کرده که در همین زمینه ساعات کاری فاز اول قطار شهری را از 4 ساعت به 7 ساعت افزایش داده است و تکمیل خطوط دوم و سوم و همچنین خط چهارم را به شکل تراموایی پیگیری می‌کند.
وحیدکیا با بیان اینکه شهرداری امسال 50 دستگاه اتوبوس 18 متری و 100 دستگاه اتوبوس 12 متری خریداری کرده و تا پایان سال قرارداد خرید 30 دستگاه اتوبوس برقی نهایی می‌شود؛ ادامه داد: از سال 95 تمام خودروهای خریداری شده دارای استاندار یورو چهار خواهد بود تا برای کاهش آلودگی هوا قدم برداریم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز یادآور شد: در بحث تاکسی 3 هزار و 600 دستگاه خودروی ال.پی.جی سوز داریم که موجب افزایش آلودگی هوا می‌شود که نزدیک به 30 میلیارد از منابع غیرنقدی تبدیل به یارانه تسهیلات نوسازی حمل و نقل شهری شود.
3500 دستگاه مینی‌بوس در آذربایجان‌شرقی بالای 20 سال عمر و فرسوده هستند
وحیدکیا با اشاره به وضعیت نامناسب ناوگان مینی‌بوس‌رانی استان متذکر شد: حدود 2 هزار و 500 دستگاه مینی‌بوس برای تحت پوشش قرار دادن سرویس مدارس و کارخانجات دستگاه فعال هستند که عموما فرسوده و دارای میانگین عمر بیش از 20 سال هستند.
وی اظهار داشت: اگر این تعداد مینی‌بوس در قالب شرکت‌ها برای نوسازی ساماندهی شوند میزان آلودگی هوای شهر هم کاهش می‌یابد که سازمان صنعت، معدن و تجارت همکاری‌های لازم را در این ارتباط انجام نمی‌دهد.
برچسب ها: شهرداری ، اتوبوس ، تبریز
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: