پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۱۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
استاندار آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که نگاه ما به نمایندگان مجلس سیاسی نیست و همه نمایندگان را به خاطر این که منتخب مردم هستند عزیز می‌دانیم، گفت: آن‌چه امروز باید بین مسئولان اجرایی و نمایندگان حاکم باشد، قانون است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، اسماعیل جبارزاده در نشست مسئولان ارشد اجرایی و قضایی استان با نمایندگان حوزه‌های انتخابیه آذربایجان شرقی در مجلس دهم، ضمن آرزوی موفقیت برای نمایندگان جدید، اظهار داشت: فرصتی که امروز برای همه ما اعم از مسئولان اجرایی و نمایندگان مجلس پیش آمده، توفیق بزرگی است که خدا را به خاطر آن سپاس گفته و دعا می‌کنیم که بتوانیم به نحو احسن از این فرصت در جهت تحقق اهداف نظام و خدمت به مردم استفاده کنیم.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های موضوعی مسئولان اجرایی استان با نمایندگان مجلس، خاطرنشان کرد: با توجه به این که وظیفه عمده مجلس بحث قانون‌گذاری و نظارت است لذا تصمیم گرفتیم نخستین نشست را با حضور مسئولان قضایی و نظارتی استان برگزار کنیم و ان‌شاءالله در نشست‌های بعدی وارد موضوعات مهم دیگر خواهیم شد.

دکتر جبارزاده گفت: امروز نمایندگان هر سه قوه در این جلسه حضور دارند و قاعدتا هر اتفاق مبارکی در استان با همکاری، همدلی و همراهی این جمع صورت می‌گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این که با وجود استقلال قوا مسئولیت‌ها و اهداف مشترکی داریم، افزود: اعتلای نظام اسلامی، حفظ آرمان‌های امام و شهدا، عمل به فرامین رهبری و خدمت به مردم از مشترکات این جمع است و در کنار آن همه برای توسعه همه‌جانبه استان و ایجاد امید در بین مردم و افزایش دلبستگی آنها به نظام و انقلاب تلاش می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در خصوص تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و عمل به ماموریت‌های مهم در این زمینه نیز قطعا همراهی و همدلی همه قوا لازم است و دولت بدون همراهی و مساعدت دستگاه قضایی و نمایندگان مجلس به تنهایی قادر به اجرای سیاست‌ها نیست.

جبارزاده خاطرنشان کرد: واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش غیردولتی، حمایت از بخش تولید، ایجاد اشتغال، توسعه صادرات، مبارزه با مفاسد اجتماعی، افزایش باورهای دینی و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت از اولویت‌ها و ماموریت‌های محول شده به استان است که موظف به اجرای آنها هستیم.

وی با اشاره به برخی از مسائل مطرح شده در این نشست، اظهار داشت: قطعا در مورد بخشی از این مسائل که مربوط به توسعه استان است کار شده و برای همه شهرستان‌های استان سند توسعه مبتنی بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های محلی تدوین شده است.

جبارزاده اضافه کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی نیز ما کارهای اجرایی را از ابتدای سال 94 آغاز کرده‌ایم و امیدوارم نمایندگان در جریان این کارها قرار بگیرند که قطعا آگاهی نمایندگان می‌تواند در پیشبرد امور موثر باشد.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: خوشبختانه در طول سه سال گذشته فضای تعامل، همدلی، وحدت و صمیمیت در استان موجب ایجاد امید در بین مردم، افزایش ضریب امنیت و رشد فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی شده و در سایه روحیه برادری و همدلی امروز شاهد حاکمیت آرامش در تمام نقاط استان هستیم.

وی اظهار داشت: تعامل، همکاری و وحدت را تنها راه حل مشکلات استان می‌دانیم و معتقدیم که عدم حاکمیت این فضا بخشی از انرژی و وقت مسئولان و دست‌اندرکاران امور را صرف مسائل حاشیه‌ای خواهد کرد.

جبارزاده با بیان این که نگاه ما به نمایندگان مجلس سیاسی نیست و همه نمایندگان را به خاطر این که منتخب مردم هستند عزیز می‌دانیم، گفت: آن‌چه امروز باید بین مسئولان اجرایی و نمایندگان حاکم باشد، قانون است و مطمئنا اگر روحیه برادری، دوستی و صمیمیت نیز چاشنی قضیه شود کارها روان‌تر پیش خواهد رفت.

جبارزاده همچنین با اشاره به اهمیت حضور نمایندگان در روند تصمیم‌گیری‌های استانی، بر حضور فعال و مستمر نمایندگان استان در جلسات شورای گفت‌وگو، شورای برنامه‌ریزی و هیئت حل اختلاف استان تاکید کرد.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان با بیان این که امید، تدبیر و اعتدال به عنوان شعارهای اصلی دولت سرلوحه کار مسئولان استان نیز است، افزود: امیدواریم بر اساس سیاست‌های ابلاغ شده و با همکاری سایر قوا بتوانیم در خدمت مردم استان باشیم و آذربایجان شرقی را به جایگاه واقعی و مورد انتظار آن برسانیم.

در این نشست که معاونان استاندار و فرمانداران استان نیز حضور داشتند، هر یک از نمایندگان حاضر به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص نحوه تعامل با مسئولان اجرایی استان و برخی از مسائل و مشکلات استانی پرداختند.

به گزارش تسنیم، در این نشست ضیاءالله اعزازی (نماینده بناب)، قلی الله‌قلی‌زاده (نماینده کلیبر، خداآفرین و هوراند)، زهرا ساعی، محمدحسین فرهنگی، احمد علیرضابیگی و شهاب‌الدین بی‌مقدار (نمایندگان تبریز، اسکو و آذرشهر)، یعقوب شیویاری (نماینده میانه)، محمد وحدتی (نماینده بستان‌آباد)، سلمان خدادادی (نماینده ملکان)، یوسف داودی (نماینده سراب)، رضا علیزاده (نماینده ورزقان) و معصومه آقاپور (نماینده شبستر) حضور یافتند.

نمایندگان و مسئولان اجرایی استان پس از این نشست در ضیافت افطاری استاندار آذربایجان شرقی شرکت کردند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: