چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 15 2024
کد خبر: ۱۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
رئیس دانشگاه تبریز:
عجب شیر ما - رئیس دانشگاه تبریز گفت: دانشگاه تبریز، در طرح سطح‌بندی و رتبه‌بندی دانشگاه های دولتی که برای نخستین بار توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام شد‌، در بین دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی جامع کشور در سطح یک قرار گرفت.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، محمدرضا پورمحمدی با اعلام این خبر اظهار داشت: در این سطح‌بندی و رتبه‌بندی دانشگاه های جامع و تخصصی که هر کدام در چهار سطح رتبه بندی شده‌اند که بر این اساس این دانشگاه در سطح یک دانشگاه‌های جامع قرار گرفته است.

وی افزود: این سطح به ترتیب حروف الفبا، شامل هشت دانشگاه اصفهان، تبریز، تربیت مدرس، تهران، شهید بهشتی، شیراز و فردوسی مشهد است.

رئیس دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: این سطح‌بندی به منظور تحقق اهداف مصرح در برنامه پنج ساله پنجم توسعه کشور، از جمله بند «و» ماده 15 دالّ بر استقرار «نظام جامع نظارت، ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه های کشور»، در بین 70 دانشگاه و موسسه آموزش عالی دولتی صورت گرفته است.

به گفته وی، طرح سطح بندی و رتبه بندی دانشگاه های دولتی کشور از خردادماه 1394 در قالب یک پروژه مطالعاتی معتبر و با مشارکت خبرگان و متخصصان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور آغاز  و نتایج آن اخیرا از سوی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام شده است.

پورمحمدی همچنین با اشاره به موفقیت های این دانشگاه در عرصه بین المللی، گفت: اخیرا نیز بر اساس نظام رتبه بندی لایدن در سال 2016 دانشگاه برتر بین المللی در حوزه ریاضیات و علوم رایانه این دانشگاه رتبه 330 دنیا را کسب کرده است.

برچسب ها: رتبه ، اول ، دانشگاه ، تبریز ، در کشور
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: