پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۱۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱
عجب شیر ما - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از تلاش برای تدوین طرحی جامع در راستای حمایت از زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: کمک های قطره چکانی کفاف نیازهای این قشر را نمی دهد لذا در کمیسیون با جدیت این مهم را پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از خانه ملت، زهرا ساعی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر ضرورت حمایت از زنان سرپرست خانوار، افزود: زنان سرپرست خانوار از اولویت‌های مهم در حوزه زنان هستند که با توجه به مطالبات و مشکلات زیادی که دارند باید در مجلس دهم بیش از گذشته مورد توجه و حمایت قرار گیرند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در اواخر سال 94 به عنوان مشاور و مدیر کل بانوان و خانواده استانداری تهران فعالیت می کردم که بر همین اساس در سال 93 در شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران طرحی را با عنوان طرح جامع توانمند سازی زنان سرپرست خانوار مصوب کردم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: در این طرح مسایل و نیازهای زنان سرپرست خانوار کل کشور در استان تهران را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که در  سال های اخیر آمارها نشان دهنده افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار است که اغلب آنها تحت پوشش هیچ یک از نهادهای دولتی و غیردولتی نیستند.

وی یادآور شد: در نخستین گام نیاز است تا بانک های اطلاعاتی جامع و کاملی تهیه کرده و زنان سرپرست خانوار را در یک فرآیند زنجیره ای تعریف کنیم و به مسایلی همچون آموزش، توانمندسازی و امنیت شغلی آنها بپردازیم.

ساعی تاکید کرد: تاکنون اقدامات پراکنده و جزیره ای برای حمایت از این زنان انجام شده که اغلب اقدامات بدون نتیجه باقی مانده است لذا آنچه که اکنون باید مورد توجه قرار گیرد پشتوانه قانونی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این زمینه باید در قالب طرحی جامع، موضوع حمایت از زنان سرپرست خانوار پیش رود زیرا کمک های قطره چکانی کفاف نیازهای این قشر را نمی دهد لذا در کمیسیون اجتماعی مجلس با جدیت این مهم را پیگیری خواهیم کرد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: