سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: ۱۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در دیدار با شهردار تبریز:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی بر لزوم تعامل با شهرداری تبریز در حوزه‌های مرتبط کاری به‌منظور آمادگی برای تبریز ۲۰۱۸ تأکید کرد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، مرتضی آبدار در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری با شهرداری تبریز، با اشاره به اهمیت انتخاب تبریز به‌عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال 2018، اظهار داشت: همه باید تلاش کنیم تا تبریز برای 2018 میزبانی شایسته باشد و برای رسیدن به این هدف مهم نیست کار توسط چه کسی انجام می‌گیرد، بلکه با تعامل بین دستگاه‌ها کارها باید به بهترین نحو انجام شود.

وی افزود: به همین منظور دبیرخانه تبریز 2018 را در روزهای آتی راه‌اندازی خواهیم نمود تا نمایندگان دستگاه‌های ذی‌دخل در آن حضورداشته باشند و با مدیریت واحد اقدامات انجام‌شده به سرانجام برسند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه بازخورد هر اتفاق مثبتی به شهر بازخواهد گشت گفت: در پی آنیم تا با نگاه فرا بخشی و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها، امور بین بخشی و فرا بخشی را با انعقاد تفاهم‌نامه مشترک به انجام برسانیم.

وی  بر لزوم تعامل با شهرداری تبریز در حوزه‌های مرتبط کاری به‌منظور آمادگی برای تبریز 2018 تأکید کرد.

جایگاه کنونی تبریز به‌هیچ‌وجه شایسته آن نیست

صادق نجفی نیز در این نشست با تبریک انتصاب آبدار به‌عنوان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: فصل جدیدی در تعامل و همدلی این دو مجموعه مهم اجرایی آغاز شود.

وی بابیان این‌که باوجود میراث فرهنگی ارزشمند در تبریز، جایگاه کنونی به‌هیچ‌وجه شایسته آن نیست افزود: با رویکرد حمایتی شورای اسلامی شهر تبریز در حوزه فرهنگی بر آنیم تا در تعامل با اداره کل میراث فرهنگی این جایگاه را ارتقا بخشیم و به تبریز را به سطحی که استحقاقش را دارد برسانیم.

شهردار تبریز با اشاره بر اولویت‌بندی موضوعات مشترک بین دو طرف، گفت: در این راستا، احیای خانه‌های تاریخی، تکمیل موزه فرش، بهبود وضعیت بازار تاریخی، سامان‌دهی مجموعه دو کمال و احیای ربع رشیدی ازجمله موضوعاتی است که جز با تعامل هدفمند و اولویت‌بندی لازم از سوی دو طرف، به نتیجه نخواهد رسید.

برچسب ها: گردشگری ، آبدار ، تبریز
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: