چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 08 2024
کد خبر: ۱۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
امیری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد
عجب شیر ما - سخنگوی وزارت کشور گفت: با تأیید نتایج بازشماری آراء از سوی شورای نگهبان تکلیف این حوزه انتخابیه مشخص خواهد شد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از باشگاه جوانان، حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در گفتگو  درباره بازشماری کل آراء در حوزه انتخابیه تبریز، گفت: بر اساس تصمیم شورای نگهبان آرای این استان بازشماری شد تا تکلیف منتخبان این استان مشخص شود.

وی افزود: بازشماری آراء با حضور هیئت اجرایی این استان و نمایندگانی از سوی شورای نگهبان انجام شده و تقریبا به پایان رسیده است.

قائم مقام وزارت کشور تصریح کرد: نتیجه بازشماری آراء باید به جلسه رسمی شورای نگهبان برود، در صورت تأیید نتایج بازشماری از سوی این شورا تکلیف این حوزه انتخابیه مشخص خواهد شد و منتخب واجد شرایط به مجلس دهم راه می‌یابد.

سخنگوی وزارت کشور همچنین درباره تکلیف نماینده شهرستان مراغه که منتخبش در اثر حادثه تصادف جان باخت، تصریح کرد: تکلیف نماینده مردم این شهرستان در انتخابات میان دوره دوره‌ای مجلس  مشخص خواهد شد.

گفتنی است، دور دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی در تعدادی از حوزه‌های انتخابیه آذربایجان شرقی برگزار شد که برخی شهرستان‌ها شاهد اعتراض کاندیداها نسبت به  تخلفات انتخاباتی و نتایج اعلام شده شمارش آراء بودند.

تبریز، آذرشهر و اسکو، به عنوان دومین حوزه انتخابیه پرکرسی کشور شاهد اعتراض حدقل 3 نفر از 8 کاندیدای دور دوم بود. با توجه به فاصله تنها 107 رایی میان رتبه چهارم و پنجم در نتایج شمارش آرا و تغییر جایگاه منادی و سعیدی در آخرین لحظات قبل از اعلام نتایج موضوع بازشماری اهمیت بیشتری یافت.
برچسب ها: انتخابات ، تبریز ، عجب شیر
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: