جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۱۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد
عجب شیر ما - استاندار آذربایجان‌شرقی، ظرفیت‌های صنعتی این استان به ویژه در زمینه تولید ماشین‌آلات کشاورزی، صادرات تراکتور به جمهوری آذربایجان و امکان ایجاد خط تولید تراکتور در این کشور را از زمینه‌های همکاری دوجانبه عنوان کرد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، اسماعیل جبارزاده در نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان که در جریان سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان به باکو برگزار شد، ظرفیت‌های صنعتی آذربایجان شرقی به ویژه در زمینه تولید ماشین‌آلات کشاورزی، صادرات تراکتور به جمهوری آذربایجان، صادرات اتوبوس و بررسی امکان احداث بیمارستان در این کشور را از زمینه‌های همکاری دوجانبه عنوان کرد.

وی با اشاره بر لزوم افزایش مبادلات اقتصادی دو طرف از آمادگی شرکت‌های اتوبوس‌سازی استان آذربایجان شرقی برای صادرات اتوبوس‌های درون‌شهری به جمهوری آذربایجان را اعلام و از امکان راه‌اندازی خط مونتاژ این اتوبوس‌ها در آذربایجان خبر داد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با تأکید بر افزایش سطح مبادلات تجاری این استان با جمهوری آذربایجان، ایجاد نمایشگاه و فروشگاه دائمی محصولات تولیدی صنایع تبریز در باکو و سایر شهرهای آذربایجان را در جهت بررسی هر چه بیشتر زمینه ها و ظرفیت های همکاری فی مابین، از دیگر محورهای همکاری اعلام کرد.

این مسئول جمهوری آذربایجان را فرصتی دانست که می تواند به عنوان پل ارتباطی میان ایران و کشورهای حوزه قفقاز و حاشیه دریای خزر ایفای نقش کرده و ضمن بهره مندی از مزایای آن بستر های توسعه و تعامل جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه را فراهم آورد.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت های بزرگ اقتصادی دو طرف و نیز مزیت های همسایگی و ترانزیتی طرفین، همچنین توانمندی‌های استان آذربایجان شرقی در حوزه بهداشت و درمان، از آمادگی این استان برای راه‌اندازی بیمارستانی تحت عنوان بیمارستان ایران در باکو که پزشکان ایرانی بتوانند در آن به ارائه خدمات بپردازند خبر داد.

در این نشست پس از ارائه گزارش استاندار آذربایجان شرقی، چندین موضوع مورد علاقه دو طرف بحث و بررسی و مقرر شد هیئتی کارشناسی از طرف جمهوری آذربایجان برای بازدید از توانمندی‌های آذربایجان شرقی در محورهای ذکر شده به تبریز سفر کرده و مذاکرات لازم را با دستگاه‌های ذیربط و بخش خصوصی انجام دهد تا زمینه های سرمایه گذاری های مشترک در چارچوب روابط آتی دو طرف فراهم آید.

لازم به ذکر است؛ تصمیم‌گیری قطعی در مورد محورهای اصلی همکاری های فی مابین، موضوع سفر هیئت کارشناسی جمهوری آذربایجان به تبریز خواهد بود. 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: