شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
عجب شیر پرس - مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های اصفهان گفت: کاهش ترافیک در اصفهان به ویژه تردد خودروهای سنگین مستلزم بهره برداری از قطعه سوم آزادراه(کنار گذر) شرق است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، رسول جهانگیری روز دوشنبه اظهارداشت: این قطعه (از باغ رضوان تا سه راهی مبارکه) تاکنون افزون بر ۲۰ درصد پیشرفت داشته است و تکمیل آن به تامین اعتبار لازم نیاز دارد.

وی اضافه کرد: این مسیر برای مسافران و خودروهایی که از مسیر شمال به جنوب اصفهان در حرکتند و نیازی به حضور در مرکز استان ندارند، بهترین مسیر است که کاهش ترافیک و آلودگی هوا را نیز برای کلانشهر اصفهان به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های اصفهان ادامه داد: بر اساس تصمیم سال ۹۸، بالغ بر ۷۰ درصد هزینه این پروژه بر عهده این سازمان گذاشته شده است که البته با گرانی تجهیزات و مصالح مورد نیاز در این روزها، قیمت تمام شده به شدت افزایش می‌یابد.

جهانگیری تصریح کرد: احداث جاده به خصوص توسعه مسیرهای ترانزیتی از جمله نیازهای استان اصفهان است که کاهش تصادفات جاده ای و بهبود تردد در شهرها را به همراه دارد.

آزادراه کنارگذرشرق اصفهان از آزادراه نطنز - کاشان - اصفهان، آغاز و به آزاد راه اصفهان - شیراز ختم می‌شود که قطعه یک و ۲ آن ۲۹ آبان سال ۹۹ افتتاح شد.

قطعه نخست این پروژه از آزادراه اصفهان- نطنز تا آزادراه اصفهان- اردستان به طول ۳۰ کیلومتر، قطعه دوم در ادامه تا جاده اصفهان- نایین به طول ۳۳ کیلومتر و قطعه سوم آن از باغ رضوان تا گردنه لاشتر پس از بهارستان، به طول ۳۰ کیلومتر است.

احداث این کنار گذر در کاهش آلاینده‌ها، تصادف‌ها و ترافیک بسیار موثر خواهد بود و با توجه به اینکه روزانه ۶۰۰ هزار دستگاه تردد خودرو در جاده‌های اصلی کلانشهر اصفهان انجام می‌شود، برآورد تردد روزانه ۸۰ هزار وسیله نقلیه از این مسیر، نقشی مهم و گره‌گشا خواهد داشت.

۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در اصفهان وجود دارد و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی این استان، بعنوان چهارراه ترانزیتی، رُتبه نخست حمل بار و رُتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: