پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۱۱۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
درسال زراعی جاری,
عجب شیر پرس - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان گفت: بر اساس برآورد های اولیه ،تولید گندم در این استان در سالزراعی جاری ، ۱۹۲ هزار تُن و پیش بینی میزان خرید آن هم ۱۲۴ هزار تُن است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، محسن ضیایی روز شنبه با اشاره به شروع خرید تضمینی گندم از ابتدای خردادماه، اظهار داشت: سال گذشته خرید قطعی ۵۳ هزار تُن گندم در استان انجام شد و امسال ۵۶ مرکز برای خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان از جمله ۴۴ تعاونی روستایی، ۱۰ کارخانه آرد و ۲ سیلوی ملکی در استان سازماندهی شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان افزایش تولید امسال در مقایسه سال قبل را به دلیل افزایش مطلوب بارش های جوی دانست و افزود: هیچ مشکلی برای ذخیره‌سازی گندم در استان وجود ندارد و اصفهان می‌تواند در این زمینه مُعین چند استان باشد؛ خرید تضمینی گندم در راستای آیین نامه ابلاغی در مراکز خرید استان انجام می‌شود و به ازای هر کیلوگرم محصول ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان با توجه به درجه پاکی گندم به کشاورزان پرداخت می‌شود.

ضیایی با بیان اینکه خرید تضمینی در استان اصفهان از شهر مهاباد اردستان به‌عنوان نخستین مرکز از اوایل خرداد شروع خواهد شد، افزود: خرید تضمینی گندم مانند سال‌های گذشته با توجه به شرایط آب و هوایی از شهرستان‌ های شمالی استان شروع و به‌تدریج به شهرستان‌ های سردسیر استان خواهد رسید.

وی با اشاره به پیش بینی تولید ۵۰۰ تُن دانه روغنی کُلزا در اصفهان گفت: پیش بینی می‌شود حدود ۵۰۰ تُن کُلزا در این استان خریداری شود و همچنین پیش بینی تولید و خرید ۶ هزار تُن گُلرنگ از کشاورزان این استان نیز انجام شده است.

زمین‌های کشاورزی اصفهان حدود ۵۶۳ هزار هکتار معادل ۳.۵ درصد از مساحت استان است که با توجه به محدودیت‌ منابع آبی سال‌های گذشته، تنها حدود ۲۹۰ هزار هکتار از آن زیر کشت رفت.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: