چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 15 2024
کد خبر: ۱۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
رئیس شورای هماهنگی بانک های آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - رئیس شورای هماهنگی بانک های آذربایجان شرقی و مدیر امور شعب بانک ملی در استان گفت: توزیع اسکناس نو روزهای سه شنبه و چهارشنبه (25 و 26 ) اسفند در شعب منتخب تبریز آغاز می شود.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، حسن سعیدی اصل اظهار کرد: شهروندان می توانند در وقت اداری این هفته از طریق بانک های ملی شعب دانشگاه و شریعتی نسبت به دریافت اسکناس نو برای شب عید اقدام کنند.
وی افزود: همچنین شعب دارایی و چهارراه مصلی بانک صادرات، بانک تجارت در شعب مرکزی و ولی عصر، بانک پاسارگاد شعبه مسجد کبود، بانک سینا شعبه بهشتی آماده ارائه اسکناس نو به همشهریان هستند.
مدیر امور شعب بانک ملی در آذربایجان شرقی با بیان اینکه اسکناس نو به اندازه کافی و مورد نیاز مردم در شعب بانک ها موجود است، خاطر نشان کرد: محدودیتی در میزان و تنوع اسکناس شب عید وجود ندارد.
عیدی دادن یکی از رسومی است که از گذشته در فرهنگ ایرانیان بوده به طوری که کوچک تر ها برای تبریک عید و دست بوسی به دیدن بزرگترها می روند و بزرگ ترها نیز سنت حسنه هدیه دادن را به جا می آورند.
عیدی دادن یکی از رسم های متداول در میان بسیاری از مردم جهان و از آیین های دیرین ایرانیان است، در کشور ما مردم به مناسبت هایی چون عید، موفقیت، مسافرت، تولد و ازدواج به یکدیگر هدیه می دهند؛ اما هدایایی که به عنوان عیدی در نوروز بین مردم رد و بدل می شود از اهمیت بیشتری برخوردار است.
عیدی دادن بسته به نوع فرهنگ و محیط روستایی و شهری متفاوت است و در محیط های روستایی در گذشته بیشتر شامل هدایای غیر نقدی از قبیل کله قند و پارچه بود، اما امروزه با تغییر این رسم هدایای نقدی و اسکناس نو جایگزین رسوم قدیمی شده است.
نوروز به عنوان پدید ه ای فرهنگی در سرزمین ما ویژگی هایی دارد که آن را از دیگر مناسبت ها متمایز می کند، از جمله این پدیده ها آداب عیدی دادن و عیدی گرفتن است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: