شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۱۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
رئیس اداره صمت اردستان:
عجب شیر پرس - رئیس اداره صمت شهرستان اردستان با بیان اینکه ضرایب جرائم واحدهای صنفی به شدت افزایش پیدا کرده است، گفت: اصنافی که اتیکت قیمت نداشته باشند تا ۱۰ میلیون تومان جریمه می‌شوند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، رضا باقری ، اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و افزایش تقاضای مردم برای خرید، طرح ویژه نظارتی نوروز و ماه مبارک رمضان با هدف ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه از امروز تا پایان ماه رمضان در سطح شهرستان اردستان اجرا خواهد شد.

وی افزود: گروه کالای هدف در این طرح تمام اصناف شهرستان اردستان خواهند بود که با تشکیل ۴ اکیپ مشترک و همراهی ادارات تعزیرات حکومتی، شبکه بهداشت و درمان، اتاق اصناف و جهاد کشاورزی به صورت صبح و بعدازظهر اجرا خواهد شد.

رئیس اداره صمت شهرستان اردستان، تصریح کرد: در بازدیدهایی که امروز انجام شده، متأسفانه تخلفاتی همچون عدم درج قیمت، گرانی فروشی و نداشتن فاکتور خرید بیش از موارد دیگر مشهود بود که تعداد ۵ پرونده تخلف تنظیم شد.

باقری با بیان اینکه ضرایب جرائم واحدهای صنفی به شدت افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: به‌عنوان مثال جریمه عدم درج قیمت که به عنوان بیشترین تخلف در سطح شهرستان اردستان وجود دارد طی سنوات گذشته ۱۰۰ هزار تومان بود در حالی که با افزایش ضریب جرائم این مبلغ تا ۱۰ میلیون تومان افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: واحدهای صنفی در صورت تخلف مرتبه اول مشمول تذکر می‌شوند، اما در مراحل بعدی به واسطه تخلف با اعمال قانون جدید مواجه خواهند شد. این تذکر جدی را به همه واحدهای صنفی می‌دهیم که قانون‌گذار اجازه داده است اصنافی که اتیکت قیمت نداشته باشد تا ۱۰ میلیون تومان جریمه شوند.

رئیس اداره صمت شهرستان اردستان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون طی بازرسی‌های انجام شده بیش از ۲۲۰ پرونده تخلف توسط کارشناسان این اداره تشکیل و به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ارسال شده است، گفت: عمده پرونده‌های ارسالی به تعزیرات حکومتی مربوط به پوشاک و کفش‌فروشی و مواد غذایی است و بیشترین تخلفات کشف شده در این بازرسی‌ها مربوط به عدم درج قیمت و گرانی فروشی است.

باقری یادآوری کرد: همشهریان در هر ساعت از شبانه‌روز هر گونه افزایش قیمت و گرانی و تخلفات صنفی را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند تا همکاران ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مشکل عنوان‌شده رسیدگی کنند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: