شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 11 2024
کد خبر: ۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲
در جلسه شورای گفتگوی دولت و در راستای رونمایی از بسته خروج از رکود مطرح شد:
عجب شیرما - در طرح خروج از رکود یکی از مواردی که دولت متعهد شده پرداخت بدهی‌های پیمانکاران برای تداوم طرح‌ های تولیدی و عمرانی است که حداقل بیش از 30هزار میلیارد تومان از این مطالبات ظرف 6 ماه آینده پرداخت می ‌شود.
طی چند روز گذشته دولت برای خروج از رکود برنامه ‌ای ارایه داد که توسط رییس جمهور اعلام و در یک نشست مطبوعاتی اطلاع‌رسانی شد که این برنامه محورهای اصلی مختلفی را در برداشت.

به گزارش عجب شیرما به نقل از بورس نیوز، محمدباقر نوبخت در جلسه شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی در رابطه با این موضوع اظهار داشت: یکی از ابعاد این طرح پرداخت بدهی ‌های دولت به پیمانکاران برای تسریع در عملیات تولیدی است.

سخنگوی دولت در ادامه افزود: در طرح خروج از رکود یکی از مواردی که دولت متعهد شده پرداخت بدهی‌های پیمانکاران برای تداوم طرح‌ های تولیدی و عمرانی است که حداقل بیش از 30هزار میلیارد تومان از این مطالبات ظرف 6 ماه آینده پرداخت می ‌شود. همچنین 7500 میلیارد تومان از این بدهی‌ها ظرف یک هفته آینده به پیمانکارانی که در عملیات و طرح های عمرانی فعالیت دارند در جهت تسریع عملیات تولیدی پرداخت خواهد شد تا دولت به تعهدات خود در خصوص پیمانکاران عمل کند.

بر اساس این گزارش، وعده پرداخت بدهی دولت به پیمانکاران در حالی دوباره در این جلسه مطرح شده که موضوع جدیدی نیست و بارها دولت در این باره تصمیماتی گرفته، اما متاسفانه هیچ گاه اجرایی نشده است، امیدواریم این وعده همچون وعده های قبلی غیر عملی نباشد و پیمانکاران با دریافت این نقدینگی به توسعه طرح ها و پروژه های کشور بپردازند تا به تبع این امر چرخه اقتصادی صنایع وابسته نیز به حرکت درآید.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: