پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۱۰۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
عجب شیر پرس - مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی اعلام کرد: از سال گذشته تاکنون از هدر رفت حدود ۶ میلیون مترمکعب آب زیرزمینی با شناسایی و انسداد چاه های غیرمجاز در این استان جلوگیری شده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، یوسف غفارزاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در راستای اجرای طرح تعادل بخشی و حفاظت از آب های زیرزمینی، از سال گذشته تاکنون از حفر ۵۳۰ حلقه چاه غیرمجاز جلوگیری شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس در حسن اجرای همین طرح ۳۲۵ دستگاه ادوات حفاری غیرمجاز هم در آذربایجان شرقی توقیف شده است.

البته با توجه به تداوم خشکسالی در سال آبی جاری و به تبع آن عدم تغذیه کافی مخازن آب های زیرزمینی در مدت زمان سپری شده، پیش بینی می شود میزان افت سطح آب زیرزمینی و کسری مخازن بیشتر دشت ها در انتهای سال آبی جاری افزایش یابد.

بر این اساس در کنار اقدامات حفاظتی و تعادل بخشی آب های زیرزمینی که توسط شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی با جدیت انجام می شود، امید است خود مردم نیز در زمینه صرفه جویی و مصرف بهینه آب بیش از پیش مشارکت داشته باشند تا در سال آبی جاری با تنش آبی مواجه نشویم.

با توجه به تداوم خشکسالی در سال آبی جاری و به تبع آن عدم تغذیه کافی مخازن آب زیرزمینی در مدت زمان سپری شده، پیش بینی می شود میزان افت سطح آب زیرزمینی و کسری مخازن اکثر دشت ها در انتهای سال آبی جاری افزایش یابد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: