يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: ۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
استاندار آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه هر منطقه از کشور علاوه بر رعایت چارچوب فرهنگ ملی مستلزم توجه به آداب و رسوم محلی خود نیز است، گفت: متأسفانه احساس می شود که از آداب و رسوم بومی و محلی فاصله گرفته‌ایم.
 به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای برنامه ریزی استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: توسعه پایدار و مستمر،گره‌گشای بسیاری از مشکلات کنونی است چرا که توسعه مقطعی علاوه بر ایجاد بی اعتمادی در بازار سرمایه گذاری، به اسراف و هدر رفت منابع و هزینه‌ها منجر خواهد شد.

وی با بیان اینکه 2200 پروژه در دهه فجر امسال به بهره برداری رسیده است گفت: علی رغم منابع مالی محدود دولت،برای اتمام این پروژه‌ها 1400 میلیارد تومان هزینه شده است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه توسعه پایدار فقط به مفهوم توسعه صنعت نیست افزود: یکی از نیازهای توسعه پایدار،توسعه فرهنگی و تغییر برخی از نگرش‌های سنتی و منسوخ است و این امر توسط متولیان فرهنگی باید دنبال شود.

جبارزاده با اشاره به اینکه هر منطقه از کشور علاوه بر رعایت چارچوب فرهنگ ملی مستلزم توجه به آداب و رسوم محلی خود نیز است، خاطرنشان کرد: متأسفانه اینطور احساس می شود که از آداب و رسوم بومی و محلی فاصله گرفته‌ایم و توجه به آنها کم رنگ شده است،در این بین وظیفه اداره فرهنگ و ارشاد، صدا و سیما و سایر نهادهای فرهنگی، احیاء و ترویج آداب بومی و محلی است.

وی با تأکید بر اینکه بر حسب نیازهای حوزه فرهنگ و هنر بومی، بنیاد فرهنگ و هنر آذربایجان به دستور رئیس جمهور تشکیل شده است، تصریح کرد: همزمان در 4 استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و زنجان و با مرکزیت تبریز این بنیاد شروع به کار می‌کند و امیدواریم گام مهمی در زمینه توجه به فرهنگ بومی برداریم.

استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه که اکثر مدیران و رؤسای نهادها و ادارات دولتی و غیر دولتی استان حضور داشتند از آنها خواست که بدون دخالت در امر انتخابات به نفع یک جریان خاص، با حضور حداکثری در این انتخابات،به افزایش میزان مشارکت کمک کنند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: