دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 06 2024
کد خبر: ۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان‌شرقی خبر داد
عجب شیر ما - رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان‌شرقی آمار واجدین شرایط رای دادن در استان را 2 میلیون و 900 هزار نفر اعلام کرد و گفت: 143 هزار نفر برای اولین بار فرصت حضور در پای صندوق‌های رای را دارند.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، سعید شبستری صبح امروز، از استقرار 2 هزار و 889 شعبه اخذ رای در 44 حوزه اصلی و فرعی استان در انتخابات هفتم اسفند خبر داد و گفت: از این تعداد دو هزار و 177 شعبه ثابت و 712 شعبه سیار خواهد بود.

وی، تعداد شعب اخذ رای شهرستان تبریز را 715 شعبه اعلام کرد و گفت: از مجموع شعب اخذ رای استان، یک‌هزار و 370 شعبه شهری و یک‌هزار و 519 شعبه روستایی است.

شبستری با بیان اینکه 45 هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی و حفاظت در برگزاری انتخابات هفتم اسفند مشارکت خواهند کرد، افزود: به طور میانگین در هر یک از شعب اخذ رای 15 نفر مستقر خواهند شد.

رئیس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه پس از بررسی صلاحیت‌ها و انصراف تعدادی از نامزدهای انتخابات مجلس در استان، 350 نفر در گردونه رقابت‌های انتخاباتی باقی مانده‌اند، افزود: از مجموع 623 نفر از داوطلبانی که ثبت‌نام کرده بودند 63 نفر انصراف داده‌اند که با کسر این تعداد، میزان تایید صلاحیت نامزدها در استان 62 درصد است.

وی با بیان اینکه میزان مشارکت مردم استان در دوره‌های قبلی انتخابات مجلس بین 50 تا 60 درصد بود، افزود: امیدواریم با حضور گسترده مردم استان در انتخابات هفتم اسفند شاهد بیشترین میزان مشارکت در انتخابات باشیم.

شبستری با اشاره به اقدامات انجام یافته برای برگزاری انتخابات از جمله تعیین محل و اعضای شعب اخذ رای، توزیع اقلام مورد نیاز، آموزش عوامل اجرایی و هماهنگی با هیئت‌های نظارت، گفت: همه عوامل انتخابات آماده برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم هستند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: