دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: ۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
نخستین همایش ملی فرآیندهای پالایشگاهی در تبریز برگزار شد
عجب شیر ما - به گزارش خبرگزاری فارس سیروس شفیعی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه این همایش بر ضرورت استفاده و ارتقای فناوری‌های نوین در زمینه پالایش نفت تاکید کرد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، دبیر اولین همایش ملی فرآیندهای پالایشگاهی گفت: اولین همایش ملی فرآیندهای پالایشگاهی در تبریز با حضور اساتید برجسته دانشگاهی و فعالان عرصه پالایشگاهی کشور و استان در حالی به مدت یک روز آغاز به کار کرده که مسئولان پالایشگاهی و نیز اساتید دانشگاهی در آن به ارائه مطالب کاربردی می‌پردازند.

وی گفت: این همایش با محورهای چالش‌ها و راه‌های رفع مشکلات فرآیندها و نیز راه‌های کاهش اثرات زیست محیطی در فرآیندها برگزار می‌شود.

شفیعی ادامه داد: نقش فرآیندهای تکمیلی در بهبود عملکرد فرآیندها و انتقال و بومی‌سازی فناوری‌های نوین پالایشگاهی از دیگر محورهای این همایش است.

وی خاطر نشان کرد: مدل‌سازی، شبیه‌سازی و کنترل فرآیندها و روش‌های بهینه‌سازی و ارتقای کیفیت محصولات در این همایش در طی مقالات متعدد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دبیر اولین همایش ملی فرآیندهای پالایشگاهی با تاکید بر اهمیت کاربرد فناوری نانو در فرآیندها یادآور شد: مدیریت اقتصادی در فرآیندهای پالایشگاهی و توسعه دانش فنی و بومی‌سازی کاتالیست فرآیندها از موضوعاتی است که با محوریت اساتید دانشگاهی به آن پرداخته می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: این همایش با تاکید بر تکنولوژی‌های نوین شامل بنزین سازی آیزوماکس و روغن‌سازی برگزار می‌شود و تلاش می‌شود تا سهم پالایشگاه‌ها در آلایندگی محیط زیست با استفاده از این روش‌ها کاهش یابد و به حداقل برسد.

شفیعی در بخش دیگری از سخنان خود اثرات خوردگی در فرآیندهای پالایشگاهی را یادآور شد و افزود: روش‌های کاهش در فرآیندهای پالایشگاهی و نیز ایمنی و بازرسی فنی در فرآیندها را به صورت علمی و کاربردی در این همایش دنبال می‌کنیم.

دبیر اولین همایش ملی فرآیندهای پالایشگاهی بر استانداردسازی و آموزش در فرآیندهای پالایشگاهی تاکید کرد و گفت: در اولین همایش ملی فرآیندهای پالایشگاهی دانشجویان و نیز کارکنان ارشد و مهندسان پالایشگاهی حضور داشته و نشست‌های تخصصی نیز برگزار می‌شود.

برچسب ها: سیروس شفیعی ، همایش
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: