دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 06 2024
کد خبر: ۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به جبران کمبود نیروی پرستاری در مراکز درمانی استان تاکید کرد.
به گزارش هفته نامه عجب شیر به نقل از مهر، آیت الله محسن مجتهد شبستری بعداز ظهر سه شنبه در دیدار جامعه پرستاری استان با بیان اینکه حضرت زینب (س) معصوم نبود، اما مقام او از افراد عادی بالاتر بود و پدر این حضرت همیشه از مقام او تجلیل می کرد و می گفت دخترم تو مایه افتخار برای من هستی، اظهار داشت: حضرت زینب (س) علاوه بر اینکه مفسر قران بود، از یتیمان به خصوص حضرت زین العابدین (ع) نیز پرستاری می کرد.

وی با اشاره به رشادت های حضرت زینب (س) پرستار واقعه عاشورا، افزود: در روز عاشورا به علت مصلحت خداوند امام سجاد (ع) بیمار بود و حضرت زینب (س) از یادگار برادرش به بهترین نحو ممکن پرستاری کرد و حقانیت نهضت عاشورا و اهداف قیام سالار شهیدان را برای مردم آن زمان در مجلس یزید تبیین کرد تا مردم بدانند که امام حسین (ع) فرد عادی نبود و به علت اهداف خود قیام کرد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه به مناسبت روز ولادت حضرت زینب (س) روز پرستار نامگذاری شده است، اظهار داشت: پرستاری شغل مقدس، پر زحمت و ارزشمندی است و هر فرد در شغلی که با علاقه انتخاب کرده فعالیت زیادی انجام دهد اجرش نزد خداوند بالاتر است و اجر افراد فعالان در برخی از شغل ها همانند روزه گرفتن توسط خداوند انجام می شود.

آیت الله مجتهد شبستری با تاکید بر اینکه پرستاران باید از خداوند متعال شاکر باشند، گفت: پرستاران شغلی را انتخاب کرده اند که شغلی پر فضیلت و پر اجر است و ضرورت دارد دولت برای پرستاران عنایت و اهتمام ویژه ای داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در دیدار سال گذشته نیز کمبود نیروی پرستاری در مراکز درمانی از سوی مسئولان و متولیان امر اعلام شد، گفت: باید برای جذب پرستاران پرسترهای مورد نیاز فراهم شود تا آنها دچار فشار کاری نشوند، اگر پرستاران از مشکلاتی همچون بی خوابی رنج ببرند، مطمئنا در درمان بیماران نیز تاثیر خواهد گذاشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ابراز داشت: امیدواریم با بهبود وضعیت دولت کمبود نیروی پرستاری در مراکز درمانی برطرف شود.

آیت الله مجتهد شبستری بر ضرورت حل مشکلات کمبود نیروی پرستاری در مراکز درمانی تاکید کرد و افزود: همان طور که دولت طرح نظام تحول سلامت را با هزینه بالا در سطح کشور اجرا کرد  ضرورت دارد که مشکل کمبود پرستار در مراکز درمانی نیز حل  شود.

وی همچنین در ادامه از پرستاران خواستار برخورد مطلوب با بیماران شد و افزود: اغلب بیماران به علت رنج بیماری خود اقدام به پرخاشگری می کنند و پرستار باید با مهربانی و با حوصله در بالین بیمار حضور یابد و با بداخلاقی اقدام به پرخاشگری نکند، چرا که انجام این امر برخلاف شئون اخلاقی است.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: طبق گفته روانکاوان ۵۰ درصد معالجه مربوط به تلقین روحی است و ۵۰ درصد دیگر درمان نیز مربوط به درمان دارویی است و زمانی که پرستاری با بیماری مواجه می شود اگر به بیمار تلقین روحی مثبتی دهد مطمئنا بیمار برای درمان بیماری خود آرامش خاطر خواهد داشت.

آیت الله مجتهد شبستری از پرستاران خواست تا در صورت وجود مشکلاتی برای تامین معاش آنها از سوی دولت بخشی از کارهای خود برای درمان بیمار را به حساب خدا واگذار کنند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: