دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 06 2024
کد خبر: ۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، گفت: مردم با تداوم مقاومت در برابر دشمنان، در انتخابات نیز پایداری و وفاداری خود را با انتخاب آگاهانه اعلام می‌کنند.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، آیت‌الله مجتهد شبستری، در همایش «29 بهمن 1356 تبریز، نقطه عطف انقلاب اسلامی» با تأکید بر اینکه همه سال‌های قبل از پیروزی انقلاب، پر از فراز و نشیب‌ها و درس‌های عبرت‌آموز است، اظهار داشت: 15 خرداد 42 با شهادت بیش از 6 هزار نفر در تهران، قم و ورامین توسط جلادان رژیم پهلوی، جرقه‌ای برای آغاز نهضت امام خمینی (ره) بود.

وی وفات فرزند امام و مجالس ختمی که برگزار شد را موجب تحول در مردم عنوان کرد و افزود: حضرت امام (ره)، مرگ مصطفی را از الطاف خفیه دانستند و دیدیم که مردم با این جریان، با جنایات رژیم پهلوی بیشتر آشنا شدند و آگاه‌تر شدند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه فردی در 19 دی‌ماه با امضای مستعار، علیه امام در یکی از روزنامه‌ها جسارت کرد و طلاب در این روز، علیه رژیم، اعتراض کردند و به خاک و خون کشیده شدند، ابراز داشت: در چهلم شهدای قم، قیام مردم تبریز یک حماسه باعظمتی بود که رسانه‌های داخلی و خارجی هم در آن زمان، بر این موضوع تأکید کردند.

وی افزود: پس از تجمع مردم در مقابل مسجد قزلی، درب این مسجد را بستند و جوانی به نام تجلا با رئیس شهربانی که به مسجد جسارت کرده بود، درگیری فیزیکی پیدا کرد و این موضوع منجر به شهادت تجلا شد، پس‌ازآن بود که مردم تبریز، نهضت بزرگی را راه انداختند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه همان روحیه سلحشوری مردم آذربایجان، همچنان وجود دارد، خاطرنشان کرد: مردم در 8 سال دفاع مقدس ایستادگی کردند، که آذربایجان با لشکر همیشه سرافراز عاشورا، در تمام مقاطع حساس تاریخی امتحان خود را پس داده‌اند و سهم مؤثری در تاریخ معاصر دارند.

آیت‌الله شبستری، با اشاره به حدیثی از ائمه (ع)، افزود: در این حدیث آمده است که مردمی از قم قیام کرده و مردم را به حقیقت دعوت می‌کند و مردم مانند آهن پایدارند و از وی پیروی می‌کنند.

وی ادامه داد: ویژگی این افراد این است که از جنگ، بیم و هراسی ندارند و نمی‌ترسند و شجاعت غریزه ذاتی آنهاست، توکل آنان بر خداست و عاقبت، پیروزی از آن پرهیزکاران است، لذا می‌توان گفت که مصداقش دقیق این حدیث، امام و ملت ایران است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، این حدیث را ناشی از عظمت امام و استقامت آهنین مردم دانست و تصریح کرد: بعد از 37 سال می‌بینیم که این‌چنین باشکوه و گسترده در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند و وفاداری خود را به‌نظام و ولایت ابراز کردند.

وی خاطرنشان کرد: مردم با تداوم این مقاومت‌ها در برابر دشمنان، در انتخابات نیز پایداری و وفاداری خود را با انتخاب آگاهانه اعلام می‌کنند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: