دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 06 2024
کد خبر: ۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تبریز:
عجب شیر ما - رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تبریز گفت: در طرح تحول سلامت کارهای واگذار شده به جامعه پرستاری دو برابر شده اما با این افزایش کارها و بارکاری تعداد پرسنل درمانی و نیز میزان پرداختی پرستاران افزایش نیافته است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس،محمد صفری پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز پرستار در تبریز، با اشاره به سختی‌های شغل پرستاری اظهار داشت: پرستاری به عنوان خادم مردم و درخط مقدم خدمات درمانی است و مانند سایر شغل‌ها از تعطیلات و ایام مناسبتی تشویقی بی‌بهره هستند و به معنای واقعی سنگرسازان بی‌سنگر هستند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تبریز گفت: نباید روز پرستار منحصربه روز خاصی باشد و نباید با سخنان کلیشه‌ای در روزی خاص مشکلات پرستاران را در ایام دیگر سال فراموش کرد.

وی افزود: مسئولان تلاش‌های زیادی می‌کنند و به فکر پرستاران هستند و قوانین خوبی مصوب می‌شود که یکی از این کارهای خوب طرح تحول سلامت است که از دغدغه‌های رهبری، مسئولان و مردم است.

صفری ادامه داد: در طرح تحول سلامت کارهای واگذار شده به جامعه پرستاری دو برابر شده اما با این افزایش کارها و بار کاری تعداد پرسنل درمانی و نیز میزان پرداختی پرستاران افزایش نیافته است.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تبریز گفت: البته در طرح‌های قبل از طرح تحول سلامت نیز چارت‌های تشکیلاتی بررسی کامل نشده بودو باید قبل از اجرای طرح‌های مختلف به فکر عواقب آن باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر 2 هزار پرستار کمبود داریم اما برای استخدام پرستاران جدید منابع مالی در نظر گرفته نشده و باید چارتهای تشکیلاتی جدیدی تعریف کنیم.

صفری عنوان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی صدها ساعت برای تدوین قانون مربوط به تعرفه‌گذاری پرستاری زمان گذاشته‌اند اما امروز با وجود گذشت 9 سال از این قانون هنوز اجرایی نشده است.

وی اظهار داشت: اعتبارات کلانی برای اجرای طرح تحول سلامت هزینه شده و بهترین کار در زمینه خدمات درمانی بود اما پرستاران خواهان اجرایی شدن قانون تعرفه‌گذاری پرستاران در اسرع وقت هستیم.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تبریز بیان کرد: طرح ارتقا و بهره‌وری پرستاری به خوبی رعایت نمی‌شود و با موضوعاتی چون اضافه کاری این قانون دور زده می‌شود.

صفری خواستار برخورد با مراکز درمانی خصوصی متخلف شد و گفت: در برخی بیمارستان‌ها پرستاران به عنوان کارگر به کار گرفته می‌شود و حداقل حقوق کارگران به آنان داده می‌شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی همکاران پرستار جرأت شکایت از مراکز درمانی خصوصی را ندارند و در این میان اگر حمایت‌های لازم صورت نگیرد شاهد تدوام مشکلات در میان جامعه پرستاری خواهیم بود.

برچسب ها: حقوق ، پرستاران
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: