دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 06 2024
کد خبر: ۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد
عجب شیر ما - معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی از جذب سرمایه‌گذاری خارجی 5 میلیارد دلاری در استان خبر داد و گفت: پرونده مساکن مهر در سال 95 در استان بسته می‌شود.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، سعید شبستری‌خیابانی در همایش انتخابات و مشارکت حداکثری حوزه تبریز، آذرشهر و اسکو، اظهار داشت: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید که این اتفاق تاریخی شاید در قرن‌های اخیر در دنیا بی‌سابقه بود ماحصل هزاران شهیدی بود که جان خود را فدا کردند تا امروز ما در امنیت و آسایش زندگی کنیم و با وجود حوادث پس از انقلاب با در صحنه بودن مردم همچنان این انقلاب به راه خود ادامه داد.

وی افزود: بعد از امام راحل، مقام معظم رهبری سکان‌دار کشتی انقلاب شدند و با وجود مشکلات فراوان ناشی از جنگ نرم و سخت انقلاب به راه خود ادامه داد و خادمان نظام در این شرایط و بویژه در دولت تدبیر و امید خدمتگزاری به مردم را افتخار می‌داند.

شبستری اذعان داشت: زمانی که دولت جدید روی کار آمد نرخ بیکاری بیش از 12.5 درصد و رشد اقتصادی منفی 6.8 درصد بود و تورم لحظه به لحظه افزایش می‌یافت و به 45 درصد هم رسید؛ بدهی دولت بیش از 500 هزار میلیارد دلار بود و تحریم‌هایی که می‌رفت ایران را کشوری منزوی جلوه دهد و کاهش بی‌سابقه درآمدهای نفتی، یارانه‌هایی که پرداخت می‌شد و هزینه بزرگی به دولت بود و بزرگ‌ترین فساد قرنی که در دولت گذشته رخ داد همه روی دوش دولت سنگینی می‌کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی خاطر نشان کرد: در استان آذربایجان‌شرقی نرخ بیکاری از متوسط کشوری بالاتر بود، 30 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام صنعتی وجود داشت و از حدود 10 هزار واحد صنعتی 3 هزار و 200 واحد فعال و بقیه تعطیل شده بودند تا تعداد بیکاران استان نسبت به سال 5 ، حدود 35 هزار نفر افزایش یافته و رتبه استان در برخی شاخص‌ها زیر به زیر 20 تنزل یابد.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: از اعتبارات مصوب سفرهای استانی رئیس جمهور گذشته به استان تنها 12 درصد تحقق یافته بود که این میزان در متوسط کشوری 30 درصد بود.

شبستری با بیان اینکه رشد اقتصادی منفی 6.8 درصدی بعد از دو سال به 3 درصد رسیده؛ تورم به 13 درصد کاهش یافته و نرخ بیکاری 8 درصد است؛ تصریح کرد:  در بحث تحریم‌ها به همت دیپلمات‌های کارکشته ایران تمام قطعنامه‌های صادره سازمان ملل، شورای امنیت و شورای حکام لغو شد و مقام معظم رهبری هدایت و نظارت مستقیمی بر این امر داشتند تا به این دستاوردهای بزرگ دست یابیم.

وی گفت: امروز قیمت نفت کمتر از 30 دلار و میزان فروش نفت کمتر از یک میلیون بشکه نفت است با این وجود دست رانت‌خواران و فرصت‌طلبان را کوتاه کرده‌ایم و دولت توانست با این وضعیت امور جاری را اداره کند و امروز امنیت جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای منطقه مثال‌زدنی است که در سایه حضور ملت است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: امروز نیروها و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی توانسته‌اند در شرایطی که بر اوضاع منطقه حاکم است، امنیت صددرصدی را حاکم کنند.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت که با کمترین هزینه مردم خدمات درمانی دریافت می‌کنند که عده‌ای هرگز فکر نمی‌کردند چنین طرحی به سامان رسد، متذکر شد: تفکری که در مدیریت ارشد استان وجود دارد کلان‌نگری است که بر این اساس سند تدبیر و توسعه با تکیه بر اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری تدوین شد و امکان جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و شرایط رشد و توسعه سریع استان را فراهم آورده است.

وی با بیان اینکه در بخش عمرانی هر سال پروژه‌های بزرگی افتتاح می‌شود و امسال بیش از 2 هزار و 200 پروژه با هزار و 400 میلیارد اعتبار افتتاح شد، ادامه داد: امروز افتخار می‌کنیم بیش از 5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی جذب کرده‌ایم و پروژه اتوبان تبریز- بازرگان و نیروگاه‌های برق در شهرستان‌های مختلف برای انرژی راه‌اندازی می‌شوند و ساخت و سازهای شهری شهرداران چهره شهرها را متحول کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی توضیح داد: در مورد پروژه مسکن مهری که قبلا امور زیرساختی آنها بعضا به فراموشی سپرده شده بود در این دولت بسیاری از این پروژه‌ها به انجام رسید و امید است در سال 95 تمام مسائل مساکن مهر حل و تحویل مردم شود.

شبستری خاطر نشان کرد: احیای دریاچه ارومیه جزو اولویت‌های ریاست محترم جمهوری بود و امروز نه تنها از برنامه عقب نیستیم بلکه تکالیفی که به عهده استان ما بوده به طور کامل انجام گرفته است.

این مسئول برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری سال 2018 و پایتخت فرش جهان، تشکیل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان، اسکن نیمی از معادن استان، ساماندهی 136 واحد تولیدی بحرانی استان، احداث بیمارستان‌های دولتی متعدد و دستگیری 6 هزار نفر قاچاق انسان را از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید در آذربایجان‌شرقی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه از مجموع 623 کاندیدای ثبت‌نامی از 13 حوزه انتخابیه استان آذربایجان‌شرقی در نهایت 355 نفر که 57 درصد افراد را شامل می‌شود موفق به دستیابی تائید صلاحیت نهایی شدند، افزود: اگر می‌خواهیم به جبران عقب ماندگی‌ها بپردازیم باید مردم به طور حداکثری در انتخابات حضور یابند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: