دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 06 2024
کد خبر: ۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰
عجب شیر ما - رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت :تاخیر در اجرای برنامه های احیای دریاچه ارومیه، فعالیتهای مخرب را در محدوده این دریاچه توسعه می دهد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از باشگاه جوان، از تبریز؛ابتکاردرنشست کارگروه پایش طرحهای احیاء دریاچه ارومیه در تبریز خاطرنشان کرد: در احیای دریاچه ارومیه زمان به ضرر ما تمام می شود و توجه بیش از حد به موضوعات و برنامه های سخت افزاری از قبیل اصلاح الگوی کشت، مسدود کردن چاههای غیر مجاز هم ، ما را از برنامه های نرم افزاری و فرهنگی غافل خواهد کرد.

وی افزود: در صورتی که حساسیت به احیای دریاچه ارومیه از جریان زندگی اجتماعی مردم شکل نگیرد، برنامه هایی نظیر لایروبی بی نتیجه خواهد ماند این در حالیست که بخش نرم افزاری احیای دریاچه ارومیه هم نیازمند تلاش و وقت زیاد است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ماهیت احیای دریاچه ارومیه را پیچیده توصیف کرد و گفت :مشکلات کشاورزی، کمبود منابع آبی، مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در این موضوع مد نظر است و باید نقاط ضعف و قوت پایش طرحهای احیا مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت زیست محیطی دریاچه و آثار اقتصادی آن بر کشاورزان و منابع طبیعی منطقه بر نگاه علمی در مطالعات و پایش احیای دریاچه ارومیه تاکید کرد احیای این دریاچه به عنوان اولین مصوبه نخستین جلسه دولت یازدهم مورد پیگیری جدی دولت است و پایش آن باید دقیق و براساس برنامه زمانبندی پیش رود.

ابتکاردرباره جاده و پل موجود بر روی دریاچه ارومیه هم گفت در این زمینه مکاتباتی برای اصلاح مهندسی پل و جاده انجام شده است تا حداقل تاثیر را در گردش آب و رسوب گذاری داشته باشد.

معاون رییس جمهور در دیدار با رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی نیز پرونده های مربوط به تخلفات زیست محیطی را پیچیده دانست و خواستار ایجاد شعبات تخصصی و علمی برای رسیدگی به این پرونده ها شد تا مسائل با اطمینان و دقت بیشتری پیگیری شوند.

وی با اشاره به آمار تکان دهنده تخلفات بین المللی در حوزه محیط زیست گفت: بعد از قاچاق مواد مخدر، انسان و اسلحه؛ قاچاق حیات وحش و چوب در رتبه چهارم جرایم بین المللی قرار دارد که کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: